Gå til innhold

Til dere som har studert og søkt fødsesltipend osv. og har litt erfaring rundt dette :)

Gjest

Anbefalte innlegg

Så lenge du har studieplass til høsten (med rett på støtte fra Lånekassen), så får du fødselsstipend om sommeren også. Forutsatt at du har vært student i minst 6 måneder før fødsel (der sommeren teller med).

Du får engangsstønad fra trygdekassen til tillegg ja!

Fortsetter under...

Neida jeg er nok ikke på villspor, dette har jeg gått gjennom. Han hadde 50 % i 20 uker, etter at jeg var ferdig med mine 6 uker. Jeg studerte ved at broren min passet Sara de dagene jeg egentlig skulle vare hjemme. Jeg hadde bare en semester igjen, fødte henne i desember 04, og ble ferdigutdanna i juni 05. Etter at jeg ble utdanna og begynnte å jobbe, så kunne han ta 29 uker med 80% lønn. Da fikk jeg omgjort min lån og mannen fikk permisjon.

det du må gjøre da er å ikke bestå noen eksamener, og ta de neste år, på en måte ta permisjon fra studiene. ta de eksamene du legger til side våren 2008. har mange venner som har fått beby i juli og som har lagt to eksamener til side, tatt permisjon og fått full fstipend.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...