Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hvordan det er med dere andre som har to/flere barn og språkutviklingen. Hos oss har yngstejenta hatt en helt annen språkutvikling enn storesøsteren. Storesøster kunne ca. 10 ord da hun var ett år og så økte det på til bittesmå to-ords setninger i halvtannetårsalderen osv. Men lillesøster bablet seg fram til ettårsdagen før det kom noen få enkelt ord etterhvert. Sånne laaaange babbelremser som hørtes ut som setninger. Så nå plutselig, halvannet år gammel, så er det små setninger: "Jeg er sulten", "Jeg vil ut" osv. Skikkelig rart :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5781980-spr%C3%A5ket-til-barn-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye samme utvikling på mine gutter synes jeg. Eldste var litt tidligere med ord, altså kunne flere tidelig, men nå som minste blir 2 år snart så er han på samme nivå som storebroren var på samme alder, men de kan veldig ulike ting. Merker godt forskjell på hva de sier, minsten er f.eks mye mer opptatt av "min", "xx sin", han sier ting som "pass deg!", "få låne spaden?" og har i det hele tatt et mer sosialt tilpasset språk enn det broren hadde på samme alder fordi småen har vokst opp med søsken hele veien og tar etter broren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...