Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er jeg inne i min siste uke på 2.trim., trodde aldri jeg skulle komme så langt jeg.... Men her er jeg altså, med en frisk fin jente i magen, og en heller stakkarslig kropp. Var innom føden i helga pga trykk/nedpress og sterke smerter i rygg/nederst i magen. Det viste seg at jeg har bekkenløsning og sterke kynnere! I natt har jeg nesten ikke sovet, for jeg får vondt uansett hvordan jeg ligger. Og dette varer nok helt frem til fødselen! Akkurat som om jeg ikke ventet nok på den fra før av! Humøret er så der om dagen, men om natten er det helt uutholdelig! Men fikk jo slått fast at alt er bra med snuppa i magen, og det er jo det viktigste for meg.

Bare et lite slitsomt hjertesukk fra meg....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5781889-innom-f%C3%B8den-i-helga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra at alt var bra med jenta di da. :-)

Det trenger jo nødvendigvis ikke være så ille helt frem til fødsel. Har du avlastningsmadrass som du bruker om natta? Og ligg på siden med dute mellom knærne. Eller er det kynnerne som er verst om natta?

Lykke til. Håper det blir noen gode perioder også. :-)

Det finnes visstnok en sånnt belte som med fordel skal kunne brukes av gravide med bekkenløsning. Det holder visst bekkenet bedre på plass, slik at smertene blir mindre. I tillegg er det mange som føler det blir bedre med pute mellom knærne om natta, for da blir vinkelen mellom lårbeina, og bekkenet stabilisert.

En venninne av meg gikk til akupunktur i sitt andre svangerskap, pga. bekkenløsning. Hun måtte visst betale selv, men syntes hun hadde god hjelp av dette. I sitt 3. svangerskap ble hun tilbudt akupunktur av JM på helsestasjonen. Denne akupunkturen var imidlertid ikke like effektfull for henne.

Fikk akupunktur i øret mot bekkenløsning en gang jeg var til JM i forrige svangerskap. Etterpå tapet hun et par små kuler fast til øret. Ved smerter skulle det hjelpe å trykke på disse kulene (akupressur). Dette skulle visstnok ha god effekt mot bekkenløsning hos enkelte.

Er du plaget at BL kan du bli henvist til fysioterapeut. Snakk med din lege eller JM. I tillegg bør du nok bli sykmeldt hvis smertene er plagsomme. Stor belastning og høyt aktivitetsnivå vil ofte gi smerter ikke bare der og da, men også i dagene etterpå. Det å ta det med ro, vil ofte kunne gi en bedring over sikt. Er du mye plaget med kynnere, vil det også kunne være en sykmeldingsgrunn...

Får håpe du er like heldig som meg. Ble sykmeldt mot slutten av forrige sv.skap pga bekkenløsning + kynnere. Da terminen nærmet seg, og hodet festet seg i bekkenet, utgjorde hodet et press på bekkenet, slik at dette ble stabilisert innenfra, og smertene forsvant som dugg for solen... :-)

Lykke til videre. Håper de siste 3 mnd blir bedre enn du frykter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...