Nr-3-i-Magen Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Helt til en måned før termin med vanlige flyselskaper tror jeg, men noen charterselskaper kan ha andre regler...
popkind Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Hei, tar jeg ikke helt feil har forsikringsselskapene en grense på uke 28!! Ring og sjekk det for sikkerhetsskyld...
selfangerkjerringa Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 hæ? har jeg aldri hørt om. De aller fleste flyselskaper (jeg nevner f.eks Norwegian. SASBraathens, KLM) lar gravide fly så mye de vil fram til 4 uker før termin. Fra 4 til 2 uker før termin kan man få være med mot å vise legeattest på at man er i god form osv, mens du ikke får være med overhodet hvis det er mindre enn 2 uker igjen til termin. Gå inn på hjemmesiden til det akutelle flyselskapet, der bruker det å stå
SpongeBob Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Og se opp for RyanAir, tror de har 28 uker som grense...
selfangerkjerringa Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 gudene vet hvorfor.... men det er virkelig verdt å sjekke opp på forhånd ja!!!
popkind Skrevet 1. august 2006 #8 Skrevet 1. august 2006 SAS Braathens: Aksepterer gravide inntil uke 36. For reise mellom 2-4 uker før termin kreves en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan i denne perioden ikke overstige 4 timer. Gravide aksepteres ikke etter uke 38, dvs. mindre enn 2 uker før termin. Norwegian: Gravide kan fly inntil uke 38 (eller uke 36 ved reiser under 4 timer), krever legeattest. Lufthansa: Gravide kan fly inntil uke 36. British Airways: Gravide kan fly inntil uke 36 (tvilling- eller flerlingsvangerskap frem til uke 32). Fra uke 28 kreves en legeattest, hvor det bekreftes at det er trygt å fly. Finnair: Gravide kan fly inntil uke 36. Ved korte nasjonale flyturer og korte turer innenfor Skandinavia aksepteres gravide inntil uke 38. Fra uke 28 kreves en legeattest. KLM: Gravide kan fly inntil uke 36 (inntil uke 34 ved tvilling- eller flerlingsvangerskap). Men jeg ville også sjekket med ditt forsikringsselskap om de har en grense.... Litt kjedelig hvis det skulle skje noe, og forsikringen ikke dekker!!!
3 rosa og en blå Skrevet 1. august 2006 #9 Skrevet 1. august 2006 hei! forsikringselskapet mitt dekker utgifter frem mot uke 36 og det er gjensidige. og de fleste flyselskapene har en grense, men du kan fly sa mye du vil frem mot uke 36. hvis du er i tvil sa ring a sjekke det opp for du bestille reisen og ha med deg en legeerklering for sikkerthets skyld fordi det er mange som har faktisk blitt stoppet i gate og blitt nekte a ga om bord pa flyet. god tur
meg & to små vampyrer Skrevet 1. august 2006 #10 Skrevet 1. august 2006 Jeg har flydd utenlands for en uke siden og med det flyselskapet måtte jeg ha med legeattest fra uke 30. (Er 34+3 nå). Innenlands er de litt mindre strenge. Er du i tvil, så sjekk opp på nettsidene til det flyselskapet du skal fly med. Der pleier det å stå hva de aksepterer eller ikke aksepterer:)
Gjest Skrevet 1. august 2006 #11 Skrevet 1. august 2006 Jeg var ute å fløy litt mindre enn to uker før termin med forrige barn. Legen min sa at det ikke var noen medisinsk grunn til å ikke fly, men at flyselskaper hadde forskjelige restriksjoner fordi de var redd for fødsler ombord. Men utenom det er det helt trygt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå