Gå til innhold

Frysebegre fra Avent...

Anbefalte innlegg

dumt spørsmål, men skal disse kokes før bruk? De skal jo liksom være sterile? Hvor mange ganger kan de gjenbrukes til å fryse i? Mener de sa noe om 4 ganger på butikken, men har også hørt at etter en gangs frys er de ikke sterile lenger. Hva gjør dere, koker eller bruker de rett fra pakken?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5781387-frysebegre-fra-avent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

etter bruk koker du dem i ca 5 min og de er da tilnærmet sterile - kan brukes noen ganger. Hvis de blir brukt "nok" til frysing og fortsatt er hele kan du jo bruke dem til å ha med deg grøtpulver i - ha mat i til baby på tur , ha løk, paprika osv i når du skal ha taco feks. Små plastbokser har en alltid bruk for. ved første gangs bruk er de jo som sagt sterile og kan brukes rett fra posen, du trenger ikke koke eller behandle dem på noen måte da.

Hvor mange ganger de kan fryses står det ingen ting om, men det strå at de kan ikke steriliseres mer enn 4 ganger.

Jeg kommer til å bruke de til å fryse middagsporjoner i og når vi ikke trenger de til det mer vil de bli brukt til syltetøy eller bær.

Så lenge de er hele og fine.

Jeg har nettopp brukt dem til å ha blåbær frysetøy i. Fungerer fint! Og dessuten er det val bare et salgtriks det Avent sier om at de kun kan steriliseres 4 ganger. Så lenge de er hele og fine, kan de steriliseres og brukes igjen og igjen:)

Avent anbefaler å kaste dem etter 4 gangs bruk, men man kan bruke dem lenger om man vil. Det setter seg vel bare lettere bakterier om det blir riper og sånn. Tror vi er litt hysteriske med disse produktene. Svigermor sa jeg kunne fryse i vanlige fryseposer eller isterningposer. Når det fryses er det jo sterilt. Gutten fikk ikke vondt i magen av melk tint fra vanlig frysepose. Men boksene er fine å stable i frysen og man blir ikke redd for at posen skal sprekke.

Noen som vet hvorfor begrene ikke "tåler" mer enn fire steriliseringer? Hva skjer om man koker dem flere ganger?

Og når det bare har vært morsmelk i dem, er det virkelig helt nødvendig å koke dem før man tapper ny melk på og hiver i frysen? Hva med bare vask på over 70 grader (skal visst ta knekken på det meste, tom giardia)? Synes det virker så bortkastet å lage så fine kopper som ikke kan brukes til morsmelk mer enn fem ganger... Kanskje Avent gjør det bare for å tjene penger? Noen som vet om andre leverandører av sterile oppbevaringssystemer som vare lengre?

Jeg er litt skeptisk til å bruke isposer, selv om det høres umåtelig lurt ut.

Annonse

Eg bruker litt forskjellig å fryse melka i.

Bruker litt av desse Aventboksene, litt isterningsposer (veldig greit viss eg berre skal ha litt melk til graut el.l.) og ein god del sånne sterile fryseposer fra Avent og Dr. Brown.

Trur ikkje fryseposane fra Avent er i salg lenger, men det høyrte iallfall til ei flaske til dei som ein kunne sette posen oppi. Men vi pleier å tømme melka fra posen og oppi ei vanlig flaske..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...