Gå til innhold

Jeg er gravid, men vi vet ikke om vi bør beholde barnet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 24 år, og har to barn..Ei som blir 4 i høst og ei på 7 mnd.

Jeg sliter ofte en del psykisk, og har sånn halvveis planlagt å ta en utdannelse til neste høst.

Men nå har jeg da termin om 8 mnd....

Jeg har ikke 100% fast jobb å gå tilbake til etter permisjon nå, bare en liten fast stillingsandel som går på ca 1 helg i mnd.

Vet ikke om jeg vil få fødselspenger i neste perm da..Hadde en plan om å være dagmamma fra jul og til neste høst, så søke minsta i på bhg da, og gå skole.

 

Samboeren min har 100% fast jobb, og vi har kjøpt oss leilighet...4-roms..Men vi har ikke så mye til overs økonomisk hver mnd.

 

Vi er i utgangspunktet totalt imot abort, men nå er vi usikre...Før vi fikk nr.2, spontanaborterte jeg to ganger, så vi ble jo overlykkelige da spiren satt.

Vi fikk en velig snill og rolig baby, som sover mye. Nr.1 var helt motsatt (og er fortsatt turbo!)

 

Vet ikke om vi greier å gå igjennom en frivillig abort, kanskje vi vil hate oss selv for resten av livet! Men på den andre siden, så vet vi ikke om vi greier det økonomisk og med min psyke å få barn nr.3.

 

Kan jeg få høre deres synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, dette var vanskelig.

Hvis jeg var deg ville jeg bestilt meg time hos en psykolog.

Det kan være godt å ha noen utenforstående å prate med. Kanskje han kan hjelpe deg å se ting klarere.

Er jo verdt et forsøk.

Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

så trist å høre at du sliter psykisk- heldigvis fins det gode støtteapparater for dette dersom du tar det opp med legen.

Jeg vil bare si at jeg kjenner en i "samme situasjon" både når det gjelder økonomi og det å slite psykisk. Det blir selvfølgeig teit å sammelikne situasjoner - men jeg tror aldri dere vil angre for at dere får enda ett barn. Det ordner seg alltid på ett vis med økonomien.

 

Håper dere finner ut av det og lykke til :)

(hører egentlig til på 2 trim- men sniker innom her noen ganger og)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt abort, dersom min livssituasjon var så vanskelig som den dere har nå. Men så er jeg ikke motstander av abort, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skjønner at dette er en veldig vanskelig situasjon, spesielt siden du sliter psykisk. Personlig er jeg imot abort, men jeg har forståelse for at dere tviler. Likevel tror jeg dere vil klare dere godt, og dere kommer ikke til å angre, hvis dere velger å beholde barnet. Det høres ut som dere er et stabilt par og en fin familie. Det trenger ikke å bli så vanskelig som dere tror, ting faller som oftest på plass etter hvert. Håper dere finner en løsning. Og lykke til med valget dere må ta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med helsestasjonen.

Synes det ikke er rart at dere vurderer abort som et alternativ i denne sammenhengen, slik som du framstiller det!

Ser at dere har det tøfft.

Hvis dere legger alle prinsipper ang abort til siden, og vurderer barnets framtid som utganspunkt. Hvordan vil det føles?

 

Det er viktig for hele familien at dere tar den rette avgjørelsen. Hva er bra for de to dere har fra før?

 

Er det: "lykkelig studerende mamma til to barn" eller "trist mamma hjemmeværende med 3 barn"?

 

Kan det Psykiske være forbigående, eller er det noe livslangt du sliter med?

 

Det er mye helsestajsonen kan hjelpe med. Ring trygdekontoret ang økonomiske spørmål.

Lykke til, uansett avgjørelse!

All styrke i prosessen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...