Gå til innhold

Ultraljud.

vst67

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var på mitt sista ultraljud i vecka 19 och tycker att jag borde få ett till för att det är större risk till att det är något när man är äldre och första gångs föderska, tänker mycket på kromosomsfel och downsyndrom. Upplevde att dom inte var så glada till att ta fostervattenprov, så jag tog inte det. Svårt att ångra sig nu.

Hei,

Det er nok uansett for sent til at de kan si noe særlig om kromosomfeil/downsyndrom ved sen ultralyd (rundt uke 12 best), men de kan jo se etter sykdommer slik som hjertefeil. Men det gjør de ved ultralyd i uke 19, da sjekker de interne organer etc. Dersom du er veldig bekymret kan du vel be om en ekstra ultralyd og se hva de sier? Men da blir spørsmålet- når er det best å ta den? Hva skal de se spesielt etter? Hvis du ikke får ultralyd er jo alltid privat ultralyd et alternativ.

Hei

noe av det som lett kan skje når terminen nærmer seg er at morkaka kan løsne.

Jeg tenkte på å ta en ul privat pga. det, men når jeg da nevnte det for min jordmor fikk jeg beskjed om at det var ikke nødvendig å ta privat " så lenge jeg var urolig for at det kunne bli noe galt med den" kunne hun søke om ekstra ul.

Det ble gjort så jeg var på ul i uke 36 og fikk også komme tilbake til oppfølging ul i uke 39 til tross for at alt var så bra som det kan i uke 36.

Dette var på Ullevål.

Samtidig med ul i uke 39 fikk jeg time 6 dager etter terminen for overtidsvurdering, legen jeg var hos syntes ikke det var noe lurt at jeg gikk

så lenge som 14 dager over terminen, men jeg fødte 3 dager over så jeg slapp den timen.

Anbefaler deg på det sterkeste å snakke med jordmoren/legen din så du kan komme på ekstra oppfølging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...