Gå til innhold

Desember: Har noen erfaring med brystbetennelse??? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Har vært så dårlig de siste dagene og lurer på om jeg har brystbetennelse..?

Noen her som har hatt det? Hva er symptomene og hva gjøre med det?

Jeg er svimmel, har høy feber, vondt i magen og den ene puppen.

Lurer på om jeg burde ringe legen... Men jeg er ikke så flink til å ringe legen når jeg er syk, det går jo vanligvis over det meste.

Tips?

Fortsetter under...

mhm høres ut som brystbettenelse, jeg hadde tre stykker mens jeg ammet...

Gikk på penecilin 2 ganger og den siste gangen klarte jeg å få det bort selv:)

Hvis du har pumpe så prøver du og pumpe det tomt, så gå å ta deg en varm dusj og masser puppen, dette gjør shiiiiiit vondt men det hjelper..

Du kjenner kanskje da at du har klumper inne i bryste, det er disse du skal prøve og få vekk:)

Håper det var til noe hjelp..

Symptomer er vondt i brystet, feber, hardt bryst, harde klumper i brystet, rødhet på brystet. Kan variere veldig fra gang til gang, jeg har hatt 3 stk, og ingen artet seg likt. De mest vonde var med høy feber og sprengt bryst. Skikkelig klinkekuler. Den milde gangen hadde jeg moderat feber og litt vondt i brystet. Ikke rødhet eller klumper.

Ring legen med en gang, går du for lenge med brystbetennelse kan det bli mye verre. Få antibiotika for det, hvis det er brystbetennelse.

Så husj, husj, elvedatter må ringe legen!

God bedring til deg

Tusen takk for tips Janette...

Tar gjerne mot flere......

Jeg prøvde å massere brystet mens jeg tok en gloheit dusj i går, mente å huske jeg har lest noe slikt. Ble litt bedre da men ikke noe å skryte av.

Lille gutt har sovnet ved brystet en del ganger i det siste så jeg tror ikke han får tømt det helt. Er vell kansje dette det kommer av???

Men rett før han sovnet nå så fikk han tømt det ganske bra og nå kjennes puppen mye bedre ut.

Men febern er nå der fremdeles... Hmm??

Ja gjør det. Så får du fortelle oss hvordan det gikk.

Vet at terskelen for å ringe lege til oss selv er mye høyere enn når det er våre kjære som er syk. Av erfaring har mannen min sluttet å høre på meg, og ringer for meg når han mener det er på sin plass. Etter at jeg ble hentet med sykebil og med blålys til sykehus, mens jeg selv nektet å ringe lege, har han mistet troen på min dømmekraft når det gjelder egen sykdom.... Og jeg er i tillegg sykepleier, kremt....

Så lykke til og enda en gang god bedring

Annonse

Håper det går bra med deg Elvedatter!!!! Har SÅÅÅÅÅ sinnsykt medfølelse! Jeg fikk dobbeltsidig BB to dager etter hjemkomst fra sykehuset. Gikk på pencilin i 2 mnd i strekk uten at det gav seg, ble operert og måtte slutte å amme da gullet var 2 1/2 mnd................ Det vondeste og tristeste jeg noen gang har vært gjennom. Neste gang skal jeg bite tennene enda mer sammen og amme lenger om jeg klarer det. Det er første baby og visste ikke min arme råd da det aldri gav seg. fikk beskjed om at om jeg ville være mamma måtte jeg slutte å amme. Superkjipt....(måtte bare få det ut...puh!!!)Du har i all fall fått ammet lenge!!! Og håper du slipper å gå gjennom det jeg gjor. Godt du kommer deg til lege!!!!

LYKKE TIL!!!!

Uff å uff Crazywoman, hørtes skrekkelig ut. Men du var da så flink som holdt ut så lenge. Forstår godt at det var et nederlag for deg å måtte slutte å amme, det blir jo det når man er så innstilt på å amme barnet sitt.

Men jeg er nå enig i at det er mye bedre for både deg og Crazybaby at du kan bruke all energien din på babyen og ikke måte bekymre deg for hvor vond en situasjon ammingen var.

Sender masse medfølelse og en trøstende klem til deg :o)

Og for å svare på hva dere lurer på, ja det var nok en brystbetennelse.

Så da blir det antibiotika noen dager for å bli kvitt det. Men etter en dag på det så føler jeg meg mye bedre allerede.

Takker for alle spark bak. Blir som du sier Fru Gyldenkron, man mister litt dømmekraften over egen situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...