Gå til innhold

Oktober: UL nummer 2 i uke 29 :)


1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Pga. at morkaken lå så langt nede/fremme var vi så "heldig" å få komme inn igjen til UL i uke 29 for å sjekke om den hadde flyttet seg. Det har den og alt står bra til med vesla, var ganske artig å se hvor stor hun er blitt siden sist og faktisk fått bekreftet at det er en liten jente. Hun sjekket til og med terminen igjen for å se om den fortsatt så ut til å stemme og det gjorde den. 1400gram er hun allerede (som jeg synes er mye i forhold til BIM sine sider her som sier at fosteret er om lag 1kilo i uke 29) Hvis kurven fortsetter i samme retning blir hun opp mot 4kilo og ca.52cm. (storesøster var 3280gram og 49cm.) Håper hun er klar til termin og nå da, at hun ikke er like treg som storesøster som kom ut 11dager etter termin...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra :) Det må være en lettelse. Det er også veldig vanligt at den lille vokser veldig fort i begynnelsen av 3 trimester, og at vekten ordner seg etter noen uker :) Særlig om terminen stemme fra den siste ULen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh....nå ble jeg misunnelig! Går også i veke 29, og er kjempenyskjerrig på den lille. Har veldig lyst å vite hva det blir,og hvor stor den bebisen er blitt, men ser ut til at vi må smørre oss med tolmodighet:) Er jo glad for at alt står bra til da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koslig å lese, jeg har nettopp vært i samme situasjon som deg.Morkaken lå lavt,og vi hadde ny UL. Men vi var der i uke 26. Vi fikk også bekreftet da at det er jente nr.2 som er på vei :-) Helt kjempe, mannen min ønsket seg to dattere, og likeens får vi nytte mye av det fine babytøyet vi fikk til vår første jente. Nå kan vi legge mer penger i jentefarger til hun eldste på kl'ærne, siden vi vet at det kommer en jente til! Tenkte en stund at vi måtte kjøpe f.eks vinterdress i marineblå, slik at det i tilfellle skulle komme en bror senere så kunne dressen brukes på ham også. Gutt i rosa er ikke så gøy... Men denne gangen slipper vi å tenke på det da, og vi kan handle rosa klær med god samvittighet til hun eldste også.Hun er litt over 2 år nå.

 

Når har dere termin? Jeg er i 31.uke nå, termin 3.okt. Vi gleder oss veldig!!

 

Klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jenta vår ble målt til 1600gr..... og det i uke 26 altså! Legen sa at gjennomsnittet var 1450gr da, og han ville ikke påstå at denne lille som var på vei nå var noen ekstra stor unge...

 

Hun eldste jenta vår var 4070gr og 51cm når hun kom til verden 10 dager før (!) termin... Håper nesten hun her kommer før termin også.... Det er stort nok med unger på 4 kg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry....hvor jeg roter. I uke 26 var jeg ved forrige UL pga en ultralydlege som ikke gjorde jobben sin da jeg var 18 uker på vei. Det var da de oppdaget at morkaken lå lavt. Så i uke 30 var jeg der på nu UL, (forrige tirsdag 25.juli), da var det vekten var 1600 gr...

 

Unnskyld alt rotet jeg laget til nå..... kanskje det er ammetåken som er begynt allerede??? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tihi, måtte lese de øvre innleggene litt frem og tilbake før jeg fant sammenhengen ja... Rett fra ammetåke omtrent til snart mamma igjen tåke er ikke til å spøke med :) Eldste jente blir to i desember, og har termin nå 25okt. men regner med å gå over ja, hele slekten min er treig på det området, he-he!!! Kjekt å se at ikke bare min baby er DIGER, he-he, bare så rart å "bli vant" til det som står her på BIM og da ble jeg litt paff :) Sa det til hun som utførte UL og, hun bare fniste og sa at hun hadde ikke aning om hvor BIM har hentet informasjon fra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, kjempepraktisk med klær til to jenter, mine er på samme årstid og. Yttertøy osv. er KJEMPEDYRT og nøytrale farger er ikke like gøy. Men synes nesten allerede litt "synd" på småen i magen som ser ut til å måtte arve alt etter storesøster.... Alt man skal tenke på -;) Men det blir vel en ordning på det og!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...