Gå til innhold

Noen gravide som bor i Grimstad? :o)

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser det er mange med store mager fra Aust Agder her - hei til dere! *smiler og vinker*

Er det noen med litt mindre mage (jeg er 10+4) som bor i Grimstad her inne? Hadde vært veldig moro å treffe noen med termin ikke veldig lang unna min egen - som er foreløpig 4. mars - til en kaffe og prat i byen! :o)

Jeg er forresten 33 år - har en Prinsesse fra før av på 1 år (som begynner i barnehagen i morgen) - og en vakker, stor brun hund! ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5780261-noen-gravide-som-bor-i-grimstad-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei hei.Ja jenta mi har bursdag 29 april å jeg kommer fra vegårshei..Hvor er du fra da?Har jo flyttet en del på 9 år.Men da er det nok rikdig at du vet hvem jeg er,hvis ikke noen andre fra vegårshei også har ei jente på 9 år da..Hehehe.

Hei Ping og Ludda!! :o)

Så gøy med svar - hadde nesten gitt opp håpet! ;o) Det er som dere sier, ikke mange gravide on-line her i lille Grimstad!

Ping; du har vel stor og fin mage allerede, du?? Har såvidt begynt å vokse jeg, bare "skarve" 3-4 cm rundt magen - ser bare litt ekstra god og rund ut....foreløpig...

Ludda - vi er jo ikke veldig langt unna hverandre i termin - bare en måneds tid - kjempegøy! Men, fortell litt mer om deg selv, da. Du hadde en datter fra før? Og hvor gammel er du og hva gjør du?

Ha en super helg - jeg har endelig begynt på min 12. uke - så da er det gode sjanser for at lille babyen klarer seg bra - en deilig tanke!! :o)

Hei FannyFanny.Min datter er 9 år å går på Landvik.Bodde i Risør 4 år før jeg flyttet til Grimstad For 2 år siden.Ellers er jeg utdannet omsorgsarbeider,men pga migrene å astma måtte jeg slutte å går nå på yrkesrettet attføring.Vi kjøpte hus i fjor å jeg har vel omøblerert sikkert 20 ganger allerede.He He..Akkurat nå går jeg hjemme men skal beg å jobbe i barnehage til høsten.Gleder meg til det.Jeg er 26 år.Ha en flott helg du også.Hadde vært hyggelig å treffe deg.Gratulerer med snart fullgått uke 12..

Hei igjen Ludda - og god morgen!

Ha, vi har faktisk bodd i Grimstad like lenge - vi kjøpte hus for nøyaktig 2 år siden (rett ved Groos). Vi har også litt å henge fingrene i, kan du si. Huset vi kjøpte er fra 1968 - og det var ikke gjort stort på 30 år når vi flyttet inn....så vi har tatt for oss rom for rom og pusset opp fra bunnen av. Og nå kommer det jo en liten en til i begynnelsen av mars - så det blir nok et barnerom å pusse opp, det! Men det er bare gøy, altså! :o)

Isj, isj, mannen min er også ganske sterkt plaget av astma - og går på medisiner - så kjenner litt til det der... Blir du noe ekstra påvirket i graviditeten mht astmaen? Eller kanskje heller migrenen, når jeg tenker meg om...?

Jeg går også hjemme - kaller meg så fint "hjemmearbeidende", jeg - høres litt mindre slappfisk ut det! ;o)

Men sånn ellers da, ludda - hva liker du å gjøre? Jeg er jo da en del på tur med hunden, han må jo ha sine 2 turer om dagen - og Prinsessa mi tar litt tid. Men så er jeg Oslo-jente, og er glad i café-besøk, kino og slikt. Og så trener jeg på Spenst, er glad i shopping, vennebesøk og sånt.

Og du, takk for grattis med snart 12 uker - jeg kan nesten ikke BEGYNNE med å fortelle hvordan jeg gleder meg til å bli ferdig med en ukes tid til (er nettopp begynt på uke 12 - snart over "kneika") - hadde en MA i mars i år - og det skal bli SÅÅÅ godt å kunne slippe ned skuldrene, slappe av - slippe ut magen - og kooose meg med graviditeten!!! :o)

Å heisann, dette ble langt - leser du dette i dag, får du ha en fin søndag i gråværet! :o)

Annonse

Å god kveld FannyFanny!!!Skal si du har hatt nok å gjøre disse 2 åra ihvertfall.Men som du sier,det er jo litt gøy også.Huset vårt er ganske nytt men de har tatt enkle løsninger,Som vil si at noen ting allerede må fikses.Det er 5 år gammelt.Her i sommer knakk håndtaket til verandadøren,Sprossene er nesten råttne,å alle dører i huset trengte nye fester,bare småting egentlig.Skal ikke klage på det.Sånn 70 talls stil kommer på mote igjenn det vett du!!!HeHe.Det blir sikkert kjempe fint når dere er ferdig..Har gått opp å ned med astmaen,verre med hodeverk,har dager jeg bare må ligge.Men men det går jo over.er snart i uke 18,skal på kontroll i morra...Gleder meg,får nytt ultralyd bilde hver gang.Det er masse jeg liker å gjøre,du har jo ramset opp alt jeg liker egentlig,..Gikk på kick boxing til jeg ble gravid men sluttet pga det.Vil begynne igjen senere.Er glad i å gå tur men blir fort sliten nå pga hodeverk å tendens til bekkenløsning.Forstår hva du mener med å senke skuldrene,jeg mistet også i ma for 4 år siden.Da døde fosteret i magen rundt uke 7 eller 8.Jeg var så glad da jeg gikk ut uke 12 denne gangen å vips så er jeg nesten halvveis.Jeg skal bli mamma!!!!!!å det skal du også.Vi må ta en kafe tur når skolen har begynt syntes jeg,hun beg på skolen 21 august..Ble ganske langt dette også.Natta zzzz

Hei :) Har en bukse derfra, men liker ikke buksene deres så godt. Men har en bråte topper fra H&M, de har mye fint! De har fine olabukser på polarn o pyret i kristiansand, men jeg er redd de blir litt saggete? Man kunne ikke ha belte på dem og det var ikke noen stramme-stroppeting heller... litt merkelig spør du meg! :)

God morgen, Ludda, sovet godt i natt?

Takk for koselig melding - absolutt ikke for lang! :o)

Jepp, vi har hatt litt å henge fingrene i... Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe gammelt hus, men så var det tomta og beliggenheten da... Utsikt til vannet, 10 min å gå til sentrum, 3 min til stranda, 1 km til båtplass - ja, og da måtte vi simpelthen bare slå til. Jo, og så er det 1 mål tomt, og jeg har en stor, deilig hund som trenger boltreplass i hagen - nok en god grunn. Så, vi brettet opp ermene og satte i gang oppussing, og nå må vi omrokkere så vi får et barnerom til oppe - og totalt 3 rom må pusses opp for å få dette til. Jaggu godt jeg er gravid, det begrenser seg hva jeg får gjort! ;o) Og da står både mannen og svigerfar skikkelig på, vettu, når de vet at det kommer en liten en!

Men altså, har du hus - har du også en hobby - om det er gammelt eller nytt, men det vet jo du også alt om...

Akkurat, regnet med at du kjenner migrenen. Har nemlig en venninne med migrene - og hun stakkars, hadde det ikke bare greit som gravid - det er noe med graviditeten som ofte forverrer migreneanfallene - og ikke kan man ta hva som helst av piller, heller. Krysser fingrene for at du får det bedre nå fremover.

Superspennende med kontroll i dag, da!! Må få høre hvordan det gikk! Jeg venter på time på UL på sykehuset selv - er i 12. uke nå - og skal ta min første UL - både gruer- og gleder meg...

Nå må jeg nesten gå, lille Snella mi skal leveres i barnehagen - men vil gjerne ta en cafe tur med deg når skolen begynner, Ludda. Hadde vært kjempekos! :o)

Hei hei sann FannyFanny..Det gikk bra hos legen i går,babyen hadde det fint.Det er så godt å få den bekreftelsen på at alt er bra.Når skal du på ultralyd tror du?Jeg går til Dr Ruud i Arendal,han tar ultralyd hver gang.Jeg får det gratis siden jeg mistet.Å snuppa di har begynt i barnehagen.Trives hun der?Tenker det er litt godt for deg også.Jeg gleder meg til skolen begynner,så jeg kan komme i rutine igjen.Hørtes ut som en flott plass dere har kjøpt,åssen hund har du da?Jeg elsker hunder men kan ikke ha fordi min samboer ikke vil ha,å jeg kan ikke ha ansvaret alene siden jeg til tider er dårlig.Blir koselig å ha den med på tur!!Ha en fin dag!!å den cafe turen ser jeg frem til.Håper du har det bra,jeg er inne på bimmen hver dag så det er bare å skrive,egentlig litt hyggelig syntes jeg.Når er du ferdig med uke 12?Jeg beg på uke 18 i dag.......koooos.

God kveld, Ludda!

Å, så godt at babyen hadde det bra! Nå er den såpass mange cm at det er ganske mye de kan se på en UL - i alle fall ville vel grove misdannelser vise seg nå. Moro du spør om UL og meg - for jeg fikk vite når jeg skal på min første UL i dag - jeg har time til mandag kl. 10 - så nå har jeg nedtelling, altså. Jeg gru-gleder meg... Jeg har bare vokst 3-4 cm rundt magen, og har stått stille i flere uke - er veldig engstelig for at ikke alt er bra... Så jeg trenger også en tidlig UL for å se med egne øyne at alt er bra. Jeg er i uke 12 nå (ferdig med uke 12 til lørdag), så jeg er 12 fullgåtte uker - og da altså 3 dager uti min 13-ende uke når jeg skal ta UL. Mao ganske gode sjanser for at det går bra mht abort - så jeg gleder meg til å kunne senke skuldrene litt og nyte mer! :o)

Snuppa mi er nok som skapt for barnehagen - full klaff fra dag en, så det er deilig. Hun går på Askeladden Barnehage på Groos, og foreløpig har jeg bare positivt å si om den, altså.

Ha, elsker du hunder - ville du GARANTERT blitt begeistret for min vakre, firbeinte sønn! Han er en stor, deilig gutt på 45 kg - en nydelig rottweiler-blanding - han er rolig og trygg, og veldig kosegutt! Med det store, brune hodet sitt og det snille blikket kan han altså smelte en stein!

Hvor i Grimstad bor du, Ludda? Vet ikke om jeg har sagt det, men vi bor altså rett ved Groos. Perfekt turområde - du må gjerne bli med oss en dag, Tom (som hunden min heter) må ha turer hver dag, rain or shine!

Så deilig at du er helt i uke 18, altså! Du er faktisk snart halvveis, utrolig... Fått stor og fin mage enda?? Og hvordan er formen, sånn bortsett fra migrenen, er du i ok form? 2. trimester pleier jo å være det beste.

Ha en fin kveld, Ludda, nå har mannen min lagd i stand litt te og sånt, så skal vi myse litt på TV en og slappe av. :o)

Hei sann FannyFanny..Har vært litt redusert de siste dagene,Skallebank de lux,men bedre nå.Så gøy du fikk time til ultralyd,å du skal se at alt er sikkert er bra med mini.Men jeg vet hva du mener,helgen kan bli laaaang!!Har du babywatcher?Det har jeg,hvis du blir alt for bekymret så kan vi finne hjerteslagene til gullklompen din med den.Just let me know..Bra at jenta di trives i barnehagen,gøy for henne å ha andre barn å leke med,å desto mer slapper du av når du vet hun trives.Åsså din firbeinte sønn da,han hørtes nydelig ut.Jeg gleder meg til å hilse på Tom..Å jeg henger meg på så sant jeg kan.På tur altså...Jeg bor på Bergmoen ikke langt fra Monter å ICA..Ca 5 min å gå til ICA fra meg..Får snart mobilen tilbake fra reparasjon så da kan vi melde hverandre istedet,det skal bli godt,Har gått uten mob i 5 uker.De sa 14 dager men nå har vi sagt at vi krever ny tlf hvis den snart ikke er ferdig,De hadde visst glemt den å sendt den til et annet verksted.Men men den er vel snart ferdig.Jeg har fått litt m,age men ingen legger merke til det ennå tror jeg?den popper vel ut snart.Tenk at jeg er i uke 18,har ennå ikke gått opp for meg.Bare jeg kommer til uke 20 så kan jeg slappe heelt av.Ellers venter jeg på denne gode formen alle snakker om?Blomstringstiden er ikke begynt for min del,Hadde det sabla greit fra uke 9 til 14 å så pang så var det tilbake på det gamle.men jeg skal ikke klage for jeg har dager innimellom som er tipp topp..Håper dere fikk kost dere med te å tv mysing i går kveld,håper alt er bra med deg...Å jeg fikk meldingen din i går men hadde så vondt i hodet at jeg klarte bare å lese den.Vondt å fokusere serru..Ikke bekymre deg for mandagen.å husk at jeg har babywatcher..Ha en fin dag.klem,

Hei Ludda! Isj, kjedelig med den migrenen din...

Superdeilig at jeg snart skal til UL - bare 4 dager igjen! Nei, jeg har ikke babywatcher, men jeg er ganske sikker på at jeg kjente første tegn til liv i går kveld! Hadde spist sjokolade, og pleier ikke å spise mye av sånt - så kanskje var det sukkeret som fikk liv i den lille i magen? ;o) Men takk for tilbudet - skal si ifra hvis ventetiden blir laaaang.

Så du bor på Bergemoen, det er jammen ikke langt unna! Har to venninner som bor den veien, en på Myråsen, og en som bor på andre siden av veien for Montér. Håpløst å ikke ha mobil, da! Det tror jeg jammen jeg ikke hadde klart i hele 5 uker....avhengig! Men tenkte det kunne vært bedre å snakke sammen på mail? Da kan ikke "alle" andre lese - men det er kanskje ikke lov å utveksle privat mail her på BIM?

Jeg tror jammen magen min begynner å komme. Har bare vokst 4 cm rundt magen, men så har jeg kosemagen min utenpå der igjen, så blir godt etter UL, for skal vi fortelle det til familie og venner - og da slipper jeg å gå i vide gensere - da kan jeg slappe av og slippe magen løs! :o)

Forrige graviditet husker jeg at 1. trimester var litt tøfft, med litt kvalme, en trøtt periode og slikt - 2. trimester var bedre - 3. trimester begynte jeg å bli tung - men bare siste måneden var direkte plagsom. Så håper det blir slik nå, også. Er fremdeles litt trøtt, men kan ikke klage. Er bare sjeleglad for ALLE tegn på at jeg er gravid, altså.

Kjedelig å høre at du ikke har det helt greit med migrene og dårlige dager, Ludda, det er ikke godt, det... :o( Ønsker deg en fin og avslappende kveld. Mannen min er bortreist, men kommer hjem i kveld, det skal bli godt. Skal bare få lagt lille Prinsessa mi om et par timer - og så er det mamma´s tid med en god bok og noe å spise på! :o)

Vi snakkes!

Juhuuu FannyFanny..Godt å høre at du har det bra.Du får ta med tom vet du å gå en tur her så får jeg øye på deg.Er sikker på at jeg ville visst at det var tom så godt som du har beskrevet han.Vi kan treffes å utveksle Epost å mob nr til hverandre.Rikdig som du sier,en må tenke litt på hva en skriver her.SÅ godt at du kjente et spark,jeg kjente det i uke 13 utrolig god følelse.Første svangerskap kjente jeg ingenting før uke 20.Tenk at du er ferdig med uke 12 til lørdag,jeg husker hvor glad jeg var da.Det er en seier på en måte å en bekreftelse på at alt er bra.Men vi må møtes en dag,vi kan gjerne gå en liten tur..Å bare tom er med så finner jeg deg.Ha en god natt,å en fin dag i morgen.Jeg må være med datteren min å kjøpe ny skolesekk å støvler trenger hun,åsså skal hun på kino med ei venninde på kvelden..

Hei igjen, Ludda!

Du har ikke regnet bort?? ;o) For et vær, altså, da er det innekos! Nå har jenta mi fått en liten forkjølelse, og har da altså smittet meg, så nå er jeg snufs på andre dagen... Håper inderlig jeg er bedre til i morgen, har ikke det best immunforsvaret når jeg er gravid. Forrige svangerskap gikk jeg forkjølet i 2 1/2 mnd!! før det ga seg... Det var et mareritt, altså, jeg pleier vanligvis å riste av meg slikt ganske raskt.

Nå er jeg i uke 13!!!!!! YAHOO!!!! Har 12 fullgåtte uker - og bare en lørdagskveld og søndag imellom meg og en UL.... Høres kanskje sykt ut, men jeg teller timer jeg, altså, Ludda - gleder meg SINNSYKT til å se babyen min - og så er det alltid gøy å fortelle den glade nyheten til familie og venner! :o)

Så gøy å handle skoleutstyr til jenta di, da! Jeg går også og kikker på pennal og ting og tang - og tenker på alt jeg har å glede meg til fremover. Kikket i oversikten over barneteater på Kulturhuset i dag - gleder meg til min lille Prinsesse kan være med på sånt! :o)

Du, har du yahoo adresse? Og i så fall Yahoo Messenger? Da kan vi prate privat sammen, vettu, og utveksle mails og sånt. Jeg tror vi får besøk av et vennepar fra Ålesund mand-onsd (får greie på d i dag) - så da kan jeg ikke treffes - men kan vi ikke prøve å ta en gåtur på kvelden mot slutten av uka?? Jeg tar selvsagt med meg min vakre, firbeinte sønn... ;o)

Hei hei FannyFanny!!!Nå er det dagen før dagen jo..tenker du gleder deg.Åsså er du blitt snufsen,det er typisk,hvordan går det med deg nå?å snuppa di?Jeg venter vel på at datteren min også får noe snart,pleier å komme på denne årstiden,håper vi slipper unna,men det er jo ønsketenking.Håper du å lille snella snart blir bedre.Min snuppe fikk skolesekk å var strålende fornøyd,det var hestemotiv på å det var drømmen for henne.Jeg så også i den katalogen i går,så de hadde masse gøy.Tar vel en tur med berta mi en gang tenker jeg.Vikdig å være litt alene med henne før mini kommer.Hun er vant til å ha meg for seg selv.Eh jeg har ikke yahoo adresse,eller messenger men det kan jeg jo fikse.Har du fått greie på om besøket kommer?må ta litt hensyn til deg selv da siden du er snufsen også.Vikdig å slappe av!!!!!!!God bedring...Vi tar en tur i slutten av uke hvis det passer å vi er friske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...