Ninn (har født:) Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Hei alle! Et spørsmål: Kan dundyner sentrifugeres? Blir de ikke ødelagt da? Jeg skal vaske ny dundyne til babyen, men finner ikke noe om sentrifugering? Vil tro at det ødelegger dunet?
cielo *to barns mamma* Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Gjorde jeg i hvert fall, gikk helt fint det :-)
Ninn (har født:) Skrevet 1. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2006 takk for svar, da skal jeg gjøre det, men kanskje ikke på sterkeste sentrifugeprogram. Dunet klumpet seg ikke?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Dun kan vaskes på vanlig måte, men bruk litt mindre skyllemiddel enn vanlig. MEN - dun skal med fordel taes i tørketrommel. Hvis ikke vil den bruke så lang tid på å tørke at det vil bli sur lukt av duna og den vil også klumpe seg.
Silje_33 Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Tips for at dunet ikke skal klumpe seg er å legge inn en tennisball eller lignende med dynen i tørketrommel etter vask. Da blir den god som ny.
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Det finnes eget vaskemiddel til dundyner. Jeg bruker Nøytral sin - den er til ull og dun osv. Det gikk fint å sentrifugere dyna for meg, men det stod at jeg skulle tørke den på skåneprogram i tørketrommelen - men dugde ikke. Den ble ikke ordntlig tørr og kom til å lukte litt som våt hund. Så mitt tips er å sjekke dynen med en gang tørketrommelen er ferdig og se om du trenger et annet program. Det er i vertfall ikke tørketrommelen min det er noe galt med for den er helt ny. NB! Husk å legge i to tennisballer når du tørker dundyne.
mamma til fire små Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 dun må sentrifugeres og tørkes i tørketrommel sammen med en tennisball. hvis ikke vil du få masse klumper som bruker så lang tid på å tørke at det lukter råttent. har jeg erfart med dyne til voksen, og med en dunjakke..
Ninn (har født:) Skrevet 1. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2006 Hei alle sammen! Takk for så mange svar, da skal jeg følge rådene og legge inn tennisballer tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå