Gå til innhold

Usikker og trenger deres hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei jenter;

kort innpå midt i ferien vår. Som noen av dere husker hadde jeg en ekkel opplevelse da mensen i juni bare uteble, og jeg ikke var gravid, dessverre. Fikk mensen igjen 14. juli, det er idag 18 dager siden. Tror jeg hadde el nå i helgen. Så ikveld begynte jeg å blø litt. Skjønner ingenting, men tenker meg tre scenarios:

1. Systemet er fortsatt "fucket up" etter dødfødsel og MA det siste halve året, så jeg har fått en altfor tidlig mens

2. Har blitt gravid nå i helgen, og har en SA allerede

3. Har blitt gravid nå i helgen, og opplever litt festeblødning.

Må innrømme jeg selv heller mest mot nr. 3 - såvidt jeg har skjønt aborterer man ikke "så" raskt etter el (bare 2-3 dager siden!). Skjønner heller ikke hvorfor jeg skulle få en SÅ tidlig mens, har aldri vært i nærheten av det tidligere!!! Men kanskje det kun er "wishful thinking" ?!?

Så kjære dere, please fortell meg hva dere tror!!

Uvissheten er ekkel, håper jeg ikke blør mer inatt - skal jo ikke ha mensen igjen før neste mandag eller tirsdag, og får uansett ikke testet meg før da. Hva ville dere trodd??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5778771-usikker-og-trenger-deres-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Egget fester seg ikke før en uke etter EL, så festeblødning eller SA er det nok ikke. Tror rett og slett det bare er en liten hormonell blødning (noen opplever jo at det kommer litt blod i forbindelse med EL).

Lykke til!

hei igjen (grattis med nytt nick!).

Jeg kan være enig i det dere begge sier. Har blødd littegrann i natt også. Har nå vondt i ryggen og er øm i puppene. Jeg også hadde regelmessig mens før dødfødselen og MA, men etter det har syklusene vært helt uregelmessige (30 dg, så 28, 25, hoppet over en mnd, og så igjen 14 august). Bestemte meg for å være rolig i sommer, fokusere så lite som mulig på å bli gravid, og bare slappe av. Derfor blir jeg fortvilet når "dette" skjer nå, og selvsagt redd for at det er noe alvorlig på gang (kreft). Har fått time hos spesialist på sykehus i midten av august. Kanskje jeg også skulle prøve litt akupunktur. Det kan ihvertfall ikke skade :-)

Er litt resignert idag, og begynner å lure på om det faktisk er mensen som har kommet. Men klamrer meg til håpet om at det ikke er det... En venninne blødde kraftig i én uke rundt menstid, men det viste seg i etterkant at hun faktisk var gravid. Så det er egentlig umulig å vite. Håper ihvertfall blødningen ikke eskalerer utover dagen idag,..... Kryss fingrene for meg jenter, please. Begynner å bli temmelig utslitt av alt dette tullet.....

Trist klem

Hei du. Det er nok mensen du har fått ja. Selv fikk jeg også mensen rundt EL tider etter en MA med utskrapning. Skjønte ingenting og leste litt på nettet. Der fant jeg info om såkalte "mellomblødninger" som kan oppstå nettopp etter slike inngrep og påkjenninger som kroppen har vært igjennom. Det er en "hormonell bru" som opptrer her, kroppen greier ikke å ha EL og det blir mensen istedenfor. Men, etter den opplevelsen var kroppen min i rute igjen og fungerte som før. Heldigvis. Så bare smør deg med tålmodighet denne perioden og sats heller på at neste blir en reell prøveperiode igjen. Riktig lykke til med deg!

PS: Det som var ekstra kjedelig for meg med den mellomblødningen var at jeg akkurat da var på telttur og hadde ikke med meg noe som helst, jeg hadde jo vært helt sikker på at jeg var enten i EL perioden eller i "ingen" periode..og så kom dette! Ja, ja... kroppen er rar, samtidig som den ikke er det - egentlig er det ganske logisk.

Hei,

Det er nok mensen IGJEN jeg har fått ja. Bare 18 dager siden sist. Festlig å blø mesteparten av ferien, KNURR!!!!!

Når det er sagt er det snart 6 måneder siden MA, så den forb..... kroppen bør da i aller høyeste grad ha "kommet seg" etter den påkjenningen nå??????? Blir så SINT!!! Hadde som sagt gledet meg til å slappe av i sommer, prøve å endre fokus fra graviditet til noe annet, og så skjer dette. Håpløst.

Men takk for svar alle 3.

Vi fortsetter å "jobbe med saken", skal jo til en spesialist nå i midten av august, så får vi se hva som skjer etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...