Gå til innhold

Til dere som har født mer enn en gang... Var fødslene forskjellige?


SuzyQ

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 4 mnd, og er gravid igjen. Har den forrige fødselen sterkt i minnet ennå, den var lang og hard, så jeg har allerede begynt å tenke på neste gang...

 

Fødte uten bedøvelse sist, og vurderer å forlange epidural neste gang. Fordeler og ulemper?

 

Fødselen min tok over to døgn fra første ri til ungen var ute. Pleier ikke fødslene å ta kortere tid når det er nr to? Uff, smertene er en ting, men det tok så himla lang tid, er bare redd det vil dra ut enda en gang...

 

Blir kjempeglad for svar, også hvis noen har andre ting å fortelle om hvordan fødsel nummer to var i forhold til nummer en...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første fødsel var kjempetøff og veldig intens. Takket være epidural ble det totalt sett en positiv opplevelse, selv om epiduralen også klønte det til litt for meg (fjernet pressriene, bl.a.)

 

Min andre fødsel var lett som en tur i parken. Jeg kunne gjort det igjen dagen etterpå. Da fødte jeg i vann, uten smertelindring.

 

Jeg tror 99% av fødekvinner har lettere fødsel andre enn første gang. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min første fødsel var tøff.

Andre gikk rask som bare det.Rakk ikke epidural,fødte 5 kvarter etter ankomst på sykehus,og da dro jeg omtrent når riene startet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekken her. Min første fødsel var laaaang og hard. Den andre mye lettere, og over på et par timer. (18 sist....)

Nå er jeg gravid igjen, og spent på hvordan den tredje blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første fødsel var lang og hard, og jeg fikk fødselsangst etterpå. Da jeg ble gravid med nr 2 smakket jeg mye med jordmor om dette og vurderte keisersnitt. Jeg fikk også komme på sykehuset mange ganger. fikk veldig god oppfølging der, og fant etterhvert ut at jeg skulle føde på normal måte. bor heldigvis på et lite sted. på sykehuset skrev legen under på at jeg skulle få epudural med en gang jeg ba om det, så jeg skulle slippe å vente på det når det er på det verste.

 

Da jeg omsider kom inn med vannavgang gikk fødselen utrolig greit. det tok under seks timer fra vannet gikk til gutten min var født. Tror ikke det tok lenger enn en halvtime med pressrier. Det hele gikk så fort at jeg ikke følte behov for annet enn lystgass!

 

Det som var til god hjelp for meg, var at jeg leste mye om hva som skal skje under fødselen. jeg var jo også forberedt denne gangen. Men siden jeg var så redd, husket jeg nok smertene som værre enn de egentlig var, ihvertfall var det ikke så ille denne gangen.

 

Nå er jeg 9+5 med nr 3, og sitter her med veldig blandede følelser. Min mor hadde store problemer med hennes nr 3, så jeg kjenner fødselsangsten sniker seg inn av og til...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...