Gå til innhold

gravid på nytt, hva har jeg krav på?


tvillingen

Anbefalte innlegg

 

Jeg har en gutt på 8 måneder og er nå gravid igjen, jeg skulle ha begynt å jobbe igjen i august, da min mann skal ha siste del av permisjonen. Jeg jobber som flyvertinne, og det vil si at jeg går rett over til "svangerskapspenger", da jeg ikke får fly, og arbeidsgiver har ikke annet arbeid å tilby på bakken.

På trygde-eteten sine sider leste jeg at "man har krav på svangerskapspenger dersom man har jobbet siste 4 uker". Skjønner ikke dette helt, har tidligere troddat jeg er "sikker", men er nå redd jeg plutselig sitter der uten krav på noe som helst!! Jeg skulle i utgangspunktet tilbake i full stilling fra august.

 

Noen som vet, vil sette stor pris på svar!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tro at svangerskapspermisjon er likestilt med jobb i denne sammenhengen, men det beste er vel å ringe trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også tro at svangerskapspenger er på linje med feks sykepenger som blir regnet som arbeidsinntekt, men en telefon til trygdekontoret er alltid lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse "svangerskapspengen" du får fra arbeidsgiver, som kompensasjon for at de ikke har alternativt arbeid å tilby deg, regnes vel som inntekt...vil jeg tro.

(Det er etter hva jeg vet inntekt de går etter på trygde etaten - ikke om du faktisk har jobbet :-)

 

Utgjør svangerskapspengen full grunnlønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...