Gå til innhold

Angående kynnere

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på dette.. tror ikke jeg har skjønt helt hva kynnere er. Har lest om det og det står at det er mest vanlig etter 32. svangerskapsuke. Men på meg virker det som om nesten alle her inne på 2. trimester sliter med disse kynnerne. Kan det være noe annet? F.eks. livmorbåndene som strekker på seg etc.?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5777434-ang%C3%A5ende-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kynnere er livmoren som trekker seg sammen eller noe sånt.. Det er på en måte en forberedelse til fødsel og rier. Det kjennes ved at magen eller livmoren blir steinhard før den løser seg opp igjen. Jeg ha hatt kynnere fra uke ca 18, ubehagelig men ikke vondt.Ble veldig usikker for det som står i ulike bøker ol om kynnere står sent i svangerskapet sånn som du sa. Er kanskje en beskjed til kroppen om å ta det med ro, det merker i alle fall jeg : )

jeg synes også dette med kynnere er litt komplisert,,,Har hatt det noen ganger, første gang ca uke 22. I følge andre venninner som har født er det vanlig etter 20. uke. jeg føler det er som kraftige holdsmerter i nedre del av magen. jeg har fått det i sammenheng med lange og raske gåturer.

Akkurat det jeg og har. Krampe, 'hold' i sidene når jeg går tur samtidig som magen blir hard. Kan også skje når jeg svømmer. Er det dét som er kynnere? Da har jeg i såfall hatt det helt siden uke 17-18. Jeg trodde bare jeg hadde blitt i elendig form etter jeg ble gravid... Det virker jo som om det er litt mer vanlig en det som står i legebøkene da, og at det begynner tidligere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...