Gå til innhold

Vedr. sykemelding, redd for å bli avvist!


lillegull80

Anbefalte innlegg

Jeg hører om så mange som sier de ikke får sykemelding av legen sin pga kvalme og trøtthet da det ikke er god nok grunn til å bli sykemeldt. Jeg er så utrolig kvalm og dårlig og orker rett og slett ikke utføre jobben min akkurat nå.. Var hjemme i dag fra jobb og tenkte ringe legekontoret i morgen og høre om legen min var der og om jeg kunne komme inn til time for å få sykemelding. Jeg er så redd for å bli avvist. Hva om hun ikke vil gi meg det? Hva gjør jeg da? Hvem andre kan gi meg sykemelding enn fastlegen min? Jeg orker rett og slett ikke jobbe akkurat nå men føler at jeg trenger et par uker å hente meg inn igjen. To-åringen min sliter meg i tillegg helt ut, er helt turbo om dagen OG i trassalder. Hjelp, hva skal jeg gjøre, er så redd for å bli avvist!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter med samme problemet som du. Har noen dager igjen til ferien er over, og ligger rett ut på sofaen og orker ingen ting. Kan ikke forestille meg hvordan jeg skal holde meg oppe en hel arbeisdag.

Har bestilt time hos fastlegen og kommer til å si det som det er og be om en sykemelding inntil kreftene kommer tilbake. Vet det er flere på arbeidsplassen min som var mye sykemeldt de første månedene av svangerskapet. Kommer ikke til å forlate legekontoret før jeg får sykemelding. Kan ikke skjønne at han kan si nei til det når kroppen ikke er i stand til å jobbe.

 

Lykke til. Spent på å høre hvordan det går hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Lykke til du også!!!! Får håpe jeg får tak i noen "fornuftige" mennesker i morgen....... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere dårlig er det ingen grunn til å være redd for å bli avvist. Selv var jeg sykmeldt en uke, deretter 50 % frem til ferien.(i 2 uker) Det trengte jeg virkelig, stresende jobb og et barn hjemme. Lykke til, er sikker på at det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...