Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre???


tinemor83

Anbefalte innlegg

Jeg er akkurat ferdig sykepleier og har fått jobb som sommervikar på en kreftavdeling for barn. Der er man borti mye som gravide ikke skal være så mye borti av stoffer (cellegift) og jeg har dermed et problem... Det som er problemet er at dersom jeg forteller at jeg er gravid nå, tror jeg neppe de vil forlenge vikariatet mitt. Vet at de er pliktige til å vurdere meg på lik linje som andre, men dere vet... de kan jo bare si at andre var mer kompetente enn meg... Alternativet er å snike seg unna oppgavene som innebærer risiko... Hva tenker dere jeg skal gjøre? Jeg får vite om jeg får videre jobb om 1-2 uker og jeg er 4-5 uker på vei... sukk.. Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde nok sneket meg unda de oppgavene som var farlige;) alle vet at det er dyrt å ansette gravide, og selv om de har aldri så lite lov til å diskriminere så hadde jeg nok selv som arbeidsgiver og valgt den billigste utvei... selv om jeg selv er gravid...

slik er bare den harde virklighet...

 

5+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart sagt i fra, du er vel egentlig pliktig til det når du jobber på sykehus, kan jo ikke snike deg unna arbeidsoppgaver. Nei, si i fra, så slipper du de oppgavene som kan påvirke barnet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snik de unna desverre e ikkje arbeidslivet heilt "rettferdig" så tenk på de sjølv og din egen situasjon=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv sykepleier og skjønner dine bekymringer. Er det et av de store sykehusene, og det er det vel, så tenker jeg det går bra om du forteller det. De er nemlig veldig vant til gravide og du kan jo gjøre god nytte selv om du er gravid i en god stund til. Jobbet selv på barneavdeling på et av de store, og vi hadde jo alltid en haug ute i permisjon. I tillegg er de veldig klar over at de ikke kan nekte deg et forlenget vikariat hvis det blir noe ledig. Snakk med avdelingsykepleier og vis at dette virkelig er et sted du vil jobbe lenge. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...