Gå til innhold

jeg er redd sprøytene.. hva skal jeg gjøre???

Anbefalte innlegg

Henta de siste medisinene i dag, og jeg ble helt blakk... Kosta jo så masse, lurer nesten på om jeg fikk for mye jeg..

Noen som har erfaringer med Gonal-F???

Og ovitrelle??

Jeg sitter bare å ser på pakkene, og det er vel det eneste jeg gjør også. Skal etter planen begynne med sprøyter 2 august, men jeg har litt nåleskrekk.. Særlig for å sette de selv.

skal de oppbevares i kjøleskap???

Fortsetter under...

Heisann Gøril!

Ja, det høres ikke så særlig morsomt ut å måtte sette sprøyter på seg selv... Jeg var også veldig nervøs - men vet du hva, jeg lover jeg kjente INGENTING. Det hadde jeg lest at folk sa før også, men trodde liksom ikke helt på dem - men seriøst - ikke det pløkk. Ta godt tak i magen til høyre eller venstre under navlen - stikk pennen inn - nåla er så tynn at du ikke kjenner det -

tell til tre

og så en gang til, dersom du ikke fikk mot nok... (som jeg måtte flere ganger...hehehe)

tenk at dette er til en sinnsykt god sak

tell til tre igjen

og vips...så er det gjort.

Jeg syntes til slutt det ble litt tøft å sitte der å sprøye meg...ble jo litt blå her og der -men det er jo fint :)

Lykke lykke til :)

takk for svaret. betryggende å høre at det ikke gjorde vondt...

skal ringe klinikken i morgen og få noen svar der også.. Lurer på hvorfor jeg har så sykt mange sprøyter.. Hvor mange tok du?

Jeg har skikkelig sprøyteangst, og for meg er/var det umulig å gjøre det selv ettersom jeg ikke engang orker å se på en sprøyte .... Pysa! Mannen min fikk opplæring på klinikken (utlandet), så han fikk fullt ansvar for å sette sprøytene. Gonal-f må oppbevares i kjøleskapet. Når det gjelder Ovitrelle (utløsningssprøyta) er jeg ikke sikker. Det står kanskje i bruksanvisningen. Du bør i alle fall få avklart alt du lurer på på klinikken. Det er viktig at du gjør alt riktig. Lykke til fra meg som har en IVF-prinsesse og en selvlaget (mirakel) på gang.

jeg har bare fått opplæring på tlf, så dette er litt vanskelig for meg. Det skal være enkelt da, men jeg er redd allikevel.. Mannen min nekter å sette sprøytene, da han er mye mer redd enn meg. Han besvimer nesten bare ved å se på de.. hehe

Jeg snakket med min klinikk (medicus) og de sa at jeg ikke trengte å oppbevare den i kjøleskap, bare ikke over 25 grader.. ¨

Skjønner det er viktig at jeg gjør alt riktig, og det er det jeg er så redd for at jeg ikke gjør.. Huff

takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...