Gå til innhold

Samvittighetens kvaler :( Samme som skravlesiden ....

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg har et hus som jeg leier ut. De som leier av meg har leid huset i 6 mnd, og de har pusset opp 2 ganger, den ene lille doen og stuen + 1 av barnerommene. Dette gjorde de frivillig, og siden jeg ikke hadde penger så måtte de betale 1500 kroner av utgiftene til dette selv... (det hele kom på nesten 6000!).

I og med jeg har hus selv, så har jeg veldig mye lån :( Og i dag kom DRØMMEHUS av alle drømmehus til salgs!!!! Jeg har så lyst på det, og nå har jeg veldig lyst til å selge det huset som jeg leier ut :( Kan jeg være så kynisk å kaste dem ut? De er et ungt og kjempe trivelig par, de har også et barn på 2 år....

Det er ikke bare det at jeg vil selge for å få eget drømmehus, men også fordi jeg plages av denne økonomiske utryggheten... Det er jo hele tiden snakk om at renten skal øke, og jeg har ALT for mye i lån desverre.

Uff.... Kan jeg hive ut disse som leier av meg?? Er jeg helt grusom da... :( Jeg vet jo jeg er det, men... Hva mener dere? Blir VELDIG takknemlig for svar, uansett hva dere måtte mene :(

Kanskje en smule rotete dette....

Fortsetter under...

Dersom du vil selge huset, ville jeg sagt i fra om at du vurderer salg og evt tilby dem forkjøpsrett til en bitte litt redusert pris dersom dere kan orde dette privat (så sparer du pengene en megler koster og de sparer også på det ved å få det litt billigere). Er de interessert leier du inn en bankmann el som kan ta seg av tinglysning, overføringer osv (koster ca 10 000 kr) og deler utgiftene til denne personen og vips har du solgt. Er de ikke interessert så må du hive dem ut, de er jo ikke ditt ansvar selv om jeg absolutt forstår at du får dårlig samvittighet av det, hadde jeg også gjort! Lykke til uansett hva du gjør!

Kjøp for dem er uaktuelt. De skal kun bo her i byen i 4 år pga jobbsituasjonen til mannen, så vil de tilbake til sin hjemby etter det..

Det er jo helt hjerterått dette her, av meg... Men.... Uff, jeg angrer sånn på at jeg ikke solge i januar i stedet for å leie ut :(

Tusen takk for svar, det er så godt å høre så mange sie jeg "kan" selge.... Trenger det for å ikke få et nervøst sammenbrudd nesten.... Er helt ødelagt av dette her... Samtidig har jeg vært på tuppa over økonomien i lengre tid og... så....

Annonse

4 år er jo ikke lite på en plass da! Vi solgte vår leil som vi hadde bodd i 5 år og syntes det var kjempelenge, ei venninne solgte etter 1 år. Tror de også ville tjene på kjøp og salg når det er over så lang periode.

Uansett, bare forklar dem situasjonen, de kan ikke klandre deg selv om de sikkert synes det er synd.

Lykke til!

skjønner at du gruer deg - og det er søtt at du får dårlig samvittighet, det er ikke alle som vurderer å vise hensyn i en slik situasjon :-)

snakk med dem og forklar situasjonen, de kommer helt sikkert til å skjønne det. du er uansett i din fulle rett til å selge, og det bør du gjøre dersom det er best for deg.

du kan jo evt tilby deg å dekke kostnadene de har hatt til oppussing (evt deler av det), dersom det vil gjøre det lettere for deg? ingen plikt, men kan være en hyggelig gest

lykke til :-)

Tusen takk Sophie juli 2005, men føler meg lite søt, hehe... Føler meg heller råtten. Men nå er det sagt... og det var lite gøy for å si det sånn. Har sovet dårlig siden... kosntant vondt i hodet og dårlig samvittighet... men det måtte gjøres... desverre :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...