ennydeliggutt!! Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Hei. Har en gutt på 5 uker som jeg fullammer. "Problemet" er natten. Han blir ammet kl 2300, våkner kl 01-02, for deretter å våkne ca annenhver time. Begynner å bli litt slitsomt. Er MME mer tungt fordøyelig? Skulle jeg gitt ham litt ekstra etter ammingen kl 23?? Eller er jeg bare "sytete"?? Takker for svar........ Hilsen uerfaren!
ennydeliggutt!! Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #2 Skrevet 31. juli 2006 oops, glemt å endre nick etter fødselen..... hilsen hovedinnlegger!
Gjest Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Jenten min er bare 2 uker så veldig erfaren er jeg ikke... Men har fått inntrykk av at MME gir mer gulp og urolig mage...Mer i bleien gir det gjerne og. Jenten min våkner ca. hver 3 time, men på klinikken fikk hun MME i tillegg pga liten vekt....hun sov ikke lenger for det. Det blir nok bedre etterhvert...prøv å sov litt på dagtid og.
-pixie- Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Antagelig øker han, da spiser de veldig ofte. Når tulla vår har økedøgn føler jeg meg helt utkjørt noen dager, da våkner hun annenhver time hele natten gjennom - i tillegg til å spise ofte om dagen. Etter noen døgn er produksjonen større og det roer seg igjen - det gjelder å være tålmodig. I tillegg er noen mer glupske enn andre og når han bare er fem uker er det tidlig med noe fast mønster på ting. Begynner du med tillegg vil ikke produksjonen din øke i takt med økt behov og da gjør du deg selv kanskje en bjørnetjeneste. Men for all del, gi hvis du føler for det. Vi har gjort litt av hvert i perioder, men jeg holder en knapp på fullamming - enklest rett og slett. Lykke til:o)
Blomman Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 neida , sytete er du ikke - det er lov å være sliten etter fødsel og den nye situasjonen det er å få barn. Har dette vært slik hele veien eller har det blitt slik den siste tiden? Hvor ofte ammer du på dag? Det kan være økedøgn - da er det bare å amme så ofte babyen vil ha - så går det seg til igjen Hvis baby er interersert i å suge lenge på 23 måltidet så la han gjøre det - den fete ettermelken er mye mer mettende enn melken i første del av ammingen. ( Hvis han ikke vil suge lenge så er det ikke noe must - babyen bestemmer)
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Vi gir mme til vår gutt på 5 uker - har gjort det siden han var 2,5 uke. Da sover han 5-6 timer etter det måltidet. Deilig! Men jeg pumper meg etter at han er lagt, slik at det ikke går for mange timer mellom ammingene - eller først amme deretter mme... Men synes det er greit å pumpe, så får jeg et lite lager i frysen og!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå