Gå til innhold

Fastlege eller gynekolog?


Lota

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er endelig gravid :) og lurer på om hvem det er best å gå til på kontrollen fastlege eller gynekolog? ER det noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enklest å gå til fastlegen, siden det er h*n som skal følge deg resten av svangerskapet. Aldi hørt om noen som har vært hos gynekolog faktisk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Jeg har to gutter fra før og venter mitt 3. barn. Jeg har ikke gått til fastlegen noen av gangene. Har en klinikk her i byen hvor det både er allmennlege, jordmor og gynokolog, så da har jeg fått gjort alle undersøkelsene der, veldig greit.

Sist var det to besøk hos gynokolog, en i starten og en rundt uke 30 ( tror jeg) ellers gikk jeg hos jordmora. Trengte jeg sykemelding sendte hun meg bare til legen i samme hus.

 

Lykke til :)

 

hohoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap gikk jeg kun til gynekolog. Bodde da midlertidig i en annen by enn den jeg hadde fastlege i. Orket ikke å styre med å bytte, så jeg ringte til en gynekolog fra gule sider. Disse kontrollene kostet ingenting. Var veldig fornøyd med han, siden han brukte ul som han hadde på kontoret på hver eneste kontroll!! Så jeg var alltid beroligget etter å ha vært hos han. Det var veldig mange andre som også hadde svangerskapskontroller hos han. Den siste måneden bodde jeg i min hjemby, og da gikk jeg kun til jordmor... Fastlegen min visste ikke en gang at jeg hadde vært gravid sist jeg var hos han.

 

Nå er jeg i min hjemby og MÅ gå til fastlege/jordmor... Er ingen privatpraktiserende gynekologer her. Men til de som har muligheten, vil jeg absolutt anbefale det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...