Ei i magen:-) Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Hei:-) Er det mange her inne som drikker evt. spiser endel kunstig søtning? Jeg har litt oppheng på fun ice tea, men tenker at jeg bør holde meg litt unna.... Er vel ikke så stor krise akkurat!?? Spiste også sushi her om dagen, siden jordmora mi sa det gikk nå ann å spise det nå for gravide, sålenge det er ferskt(?) Er litt usikker, men tok nå noen biter. Ringte ABC og de sa det ikke gjorde noe sålenge jeg hadde lyst på det. Noen som har hørt no helt annet eller??? Fikk litt dårlig samvittighet etterpå skjønner dere....:-)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Grønt lys for sushi, og for mye av det gode er vel ikke bra uansett hva slags mat det dreier seg om. Eneste jeg holder meg unna er rått kjøtt, spekemat og modne oster. Det er noen matvarer på den advarsel-listen over mat som jeg aldri hadde rørt om jeg ikke var gravid også, sånn som f.eks. måkeegg (!). Lever stort sett etter regelen at litt av "helfet mat", er bedre enn "masse light". Bestefar på 83 år har blodtrykk som en unggutt, og er frisk, slank og sprek, og han spiser setersmør og det meste som heter "seter-et-eller-annet", men ikke i store mengder.
Ei i magen:-) Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2006 Det er sant det:-) Bra at det er ok å spise sushi iallfall, er ikke så tungt fordøyelig nå som magen begynner å bli ganske så tettpakka:-) men tenker jo også at sushi er rå fisk, og rå ting er vel diskutert fram og tilbake..grr. Men stoler på det grønne lyset. Takker for svar:o)
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Barn under 3 år skal ikke ha light brus fordi de ikke evner å bryte ned de kunstige stoffene, så da er det vel trolig ikke så bra for fosteret heller??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå