Gå til innhold

Krem mot strekkmerker??? Please hjelp meg :)

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Var på apoteket i dag for å finne en krem mot strekkmerker men hun kunne ikke si noe om hvilken jeg kunne bruke for de hadde ikke noe spesielt mot strekkmerker. Vet der er en men ikke hva den heter eller merke... Noen som kan hjelpe meg?? Dama på apoteket sa at vist jeg kom med et navn/merke så kunne hun se om det var mulig å bestille.

Andre gode tips mottas med takk :)

Fortsetter under...

Annonse

Eg har egentlig hørt gravide ikke skal bruke slike kremer, men heller av dem som er "naturlige" - f. eks fra apoteket, body shop (bodybutter med nøtteekstrakt) eller mandelolje.

Skulle gjerne funnet en mirakelkrem jeg også, for jeg ser søren meg ikkje ut :-(

Hei dette er ka-ping som tjuvlåner nicket til 1D akkurat nå... på body shop har de en body butter som visstnok skal være mot strekkmerker. Jeg skulle egentlig bare kjøpe en body butter fordi jeg følte at jeg trengte litt luksus, og så kom dama travende og så "denne er jo super mot strekkmerker" og jeg tenkte javel hvorfor ikke - som Hanne sier, jeg får i det minste babymyk hud! hihi...

Vitamin E BodyButter, koster 139kr og lukter kjeeeempegodt :)

Strekkmerker er arr i underhuden, så det vil ikke hjelpe å smøre seg egentlig, men man får jo myk hud da,

strekkmerker er genetisk betinget, og fantes det virkelig en mirkelkur så hadde noen vært milliardær nå =)

Har prøvd; mandelolje, wedela olje, Vichy krem, loreal, og clairens olje. + div vanlige fuktighetskremer.

Jeg har brukt den der stiften i min forrige graviditet, og kan skrive under på at det eneste slike ting hjelper på, er å få huden myk. Den forhindret overhodet ikke strekkmerker her i gården. Smurte meg til den store gullmedalje, men like fullt er magen full av strekkmerker fra den gangen. Dessverre.

Hei.Du kan også prøve en fet krem som heter Apobase, men det er alikevel vanskelig å unngå strekkmerkene, siden dette ikke bare skyldes strekkning av huden, men også hormonelle forandringer.Men det er jo vært et forsøk:)

Annonse

A-krem reklamerer for bruk til alt mulig rart (mot eksem, som kuldekrem, mot soleksem, såre barnerumper osv osv) Det er en helt enkel feit krem med a-vitamin i. Ellers har Vichy-serien på apotekene en anti-strekkmerke krem. Jeg har inegn erfaring med slike, men som nevnt av andre, å holde huden myk vil også si å holde den elastisk, så en god krem og aktivt bruk kan nok hjelpe.

Forresten er det omega-6 og omega-9 som er bra for huden. Vet ikke om kremer med dette, men finnes i kapsler (med selolje)

Leste noe en hudlege skrev en gang.... Han mente gode gamle spenol var den beste kremen... Jeg vet bare at den er billig og at jeg liker den! Smurt meg to ganger om dagen har jeg også og ikke fått et eneste strekkmerke :o), uten at spenol nok er den eneste grunnen for det. Handler vel noe om hvilke anlegg man har for å få strekkmerker også?

Strekkmerker eller ikke. genetisk betinget. Sist gang smørte jeg meg med alt mulig og det kom ikke et eneste strekkmerke..... trodde jeg. I slutten av uke 39 kom det jaggu på begge siden av magen. Det var nedtur.

Vi damer liker å tro at ting har en effekt... denne gangen smører jeg meg med mandelolje og tenkte jeg skulle late som om dette hjelper. Da gjenstår det å se på slutten om jeg får strekkmerker OPPÅ de gamle strekkmerkene..hehe...

Trøsten er at de kan forsvinne med årene...med litt soling,smøring og oppstramming :)

Det er uansett deilig å smøre seg inn... Mannen min syns det er så artig å ta på magen min for tiden, så da bruker jeg å finne frem massasjeolje eller krem så får han kose magen med den. Her en dag fikk jeg ti log med full kroppsmassasje!! Snakk om luksus, tror det er første gang han har gidda å tatt seg skikkelig tid til noe sånt uten at jeg har masa hull i hodet på han først...

God å myk hud er uansett deilig, så får man vel bare ta de strekkmerkene som de kommer da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...