Gå til innhold

Til legen i mårra (som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Fikk endelig somla meg til å ringe legen min, må ha en prat med han om bekkenet mitt.

Har slitt som bare rakkern med å komme meg gjennom arbeidsdagen i barnehagen i det siste, og noen ganger har jeg måttet sitte ned ganske lenge der etter jobb for å i det hele tatt klare å gå hjem (kjører ikke bil).

Får smerter i "rumpa" og korsryggen og det går nedover i beina når jeg blir sliten..

Jeg jobber 100 % som ped leder i barnehage.

Lurer på hva som kommer til å skje, jeg føler jeg må ha sykmelding, men 100 % sykmelding i uke 20 kan jo bli gaaaanske langsomt..

Noen andre som sliter med det samme? Hvilken grad sykmelding fikk dere? Fungerer det bra for dere?

Fortsetter under...

Jeg sliter med omtrent det samme. Er i uke 20 og har fått skikkelig trøbbel med bekkenet. Jeg er selvstendig næringsdrivende gartner og har som deg en jobb der det ikke er helt greit å sitte i ro hele dagen ;-). Jeg har faktisk annsatt et ekstra menneske for å ta det fysiske som jeg pleier å gjøre. Ble 50% sykmeldt forrige uke. Da kan jeg med litt bedre samvittighet ta bare de lettere oppgavene. Kontorarbeid går helt fint og litt annet får jeg jo gjort.

Kan du ikke tenke igjennom hvilke oppgaver som går greit og hva som blir for tøft? Det er utrolig kjedelig å være sykmeldt lenge så det er mye bedre å jobbe noen timer om dagen hvis man kan det. Snakk med sjefen og legen så finner dere sikkert en fornuftig løsning.

Sjefen min er på ferie i fire uker nå..klarer ikke vente til ho er tilbake..

men jeg får bare snakke med legen, han har vel noen forslag..

Noen timer midt på dagen når det er andre der på jobb går sikkert greit en tid til, er morgenene og ettermiddagene når jeg har vakt aleine i disse "ferietider" som tar knekken på meg- da må man jo være på pinne og gjøre alt selv hele tiden..

Hei.

Jeg er 21 uker på vei nå. Sliter veldig med bekkenløsning. Ble 50% sm for 5 uker siden. Fikk også tilbud om 70% sm, men syntes det var mye. Syntes det var litt nedtur å bli sm så tidlig. Men klarte ikke å jobbe mere enn 50%. Er forresten frisør. I løpet av disse 5 ukene har jeg bare blitt værre og værre. Så nå sitter jeg her, utslitt og 100% sykemeldt. Skulle ønske jeg ikke hadde pressa meg selv så mye jeg gjorde. Blir nok sm ut svangerskapet. Synes det er en nedtur, men vet med meg selv at jeg virkelig prøvde.

Så mitt råd er å gi seg før du er helt utslitt.

Lykke til!

Sykemeld deg 100% i noen uker i første omgang, og få hvilt deg ordentlig ut, vennen.

Du trenger det, du som er så sprek til vanlig!

Så kan du jo se den an etterhvert, hvordan du føler det går etter å ha fått hvilt ut.

Vi prates på msn... Du må fortelle meg hvordan det gikk hos legen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...