Gå til innhold

Leser stadig innlegg om folk som er misfornøyd med leger og sykehus o.l


Meg og bøllegutta!!

Anbefalte innlegg

Selv har jeg ikke vært annet en superfornøyd de gangene jeg selv har vært hos legen. Og i mitt forrige svangerskap og dette hvor jeg får ekstra oppfølging pga at jeg må gå på blodfortynnende sprøyter når jeg er gravid er jeg mer enn superfornøyd!!!

 

Det som slår meg er at så og si alle de som er misfornøyd er de det ikke går bra med når det gjelder f.eks graviditet. F.eks de som opplever MA, SA,dødfødsler, grusomme bekjeder på UL osv. Dette er helt forferdelige ting å oppleve som alle burde slippe unna. Dessverre er det slik at det skjer innimellom og samme hvordan en slik beskjed formidles til de kommende foreldrene av helsepersonellet vil det oppfattes som brutalt og lite medmennesklig.

 

Det er en menneskelig og forstålig reaksjon å gå i forvsar og rakke ned på alle andre når man selv opplever noe trist ( hadde sikkert gjort det samme selv) Men det blir feil allikevel.

 

Legen er ikke dårlig fordi han virker kald og kanskje formidler en beksjed litt galt....

De er mennesker de også og syns ikke det er lett å formilde triste nyheter til pasientene sine. Samtidig som de må være medmennesker og empatiske må de holde en viss avstand til det de opplever og ikke engasjere seg . personlig i alt det tragiske de opplever. Dette må være en uhyre vanskelig balanse gang!!!

 

Nok fra meg om dette.

Men all ære til norsk helsevesen hvor de fleste står på og gjør så godt de kan!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.. nja... kanskje du har vært heldigere enn noen..

 

Svangerskapet med datteren min møtte jeg ikke særlig mange ålreite leger. Og jeg var hos mange! Eneste som var skikkelig snill med meg var jordmoren og fastlegen min.

 

Og jeg har møtt en ufin gyn. Det var med den ene aborten min. Da begynte han å forklare ei jente på opplæring hvor lite fosteret var i forhold til hva det skulle være. Mens jeg sto og venta. Det var ikke morro for å si det sånn. Hadde mannen eid vett ville han ha venta til jeg kom meg ut døra.

 

Problemet virker (for meg) at enkelte leger har glemt av vi er mennesker og de tar ALT proffesjonelt. Men vi er mennesker med følelser.. Det syns jeg mange har glemt.

 

Men når det er sagt, denne gangen er jeg kjempefornøyd. Jeg har fått hjelp av lege og gyn som hører på meg=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI!

Dette syns jeg var et godt innlegg å lese. De som jobber i helsevesenet er også vanlige mennesker og de vil behandle sine pasienter individuelt. Det kan ikke være bare bare å skulle formidle triste beskjeder på en måte som passer AKKURAT til den pasienten det gjelder. Beskjeden er kanskje brutal nok i seg selv uansett hvilken måte den blir formidlet på. Det finnes ikke noe fasitsvar på hvordan slike beskjeder skal overbringes til pasienten så dette blir opptil hver og en behandler.

Tommelen opp for innlegget ditt som alle burde lese og reflektere litt over.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...