Gå til innhold

menstermin vs ul-termin, noen m stort sprik?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ny termin ved ultralyd. den nye terminen er 9 dager før den gamle. Synes det er ganske mye, eller? jeg stoler mer på mens-termin fordi den passer bedre med når jeg selv antar jeg ble gravid. Tenker litt på at jeg mest sannsynlig kommer til å gå over ul-termin, og kanskje fødselen må bli satt igang. Vil helst at d skal skje naturlig..

Noen med stort sprik mellom mens og ul termin? Hvilke stoler dere på?

Fortsetter under...

Jeg hadde menstermin 1. des, ultralydtermin ble satt til 10. des. Selv mener jeg at terminen skal være ca 5. des (mener jeg vet når unnfangelsen var) så jeg vet ikke hva jeg skal forholde meg til, jeg:-) Om ultralydterminen stemmer så testa jeg positivt bare ei uke etter befruktning- går det an? Uansett så kommer barnet når hun vil, uavhengig av termindato, så det er vel egentlig ikke så nøye! Satser på at hun er ute til jul i hvert fall:-)

Annonse

Jeg hadde menstermin 10 des, UL termin 9.. Sist jeg var gravid ble UL terminen 6 dager før menstermin, og han ble født på UL-dato. Tror den er mer å stole på uansett p.g.a at de tar mål av ungen, og kan fastslå ut fra det. Men egentlig skal man jo være forbredt påen fødsel fra 14 dg. før til 14dg. etter...

Når jeg tenker meg litt om så er det jo UL-terminen vi alle bør forholde oss til om vi mener den er feil eller riktig. Det er jo den sykehuset, lege og jordmor forholder seg til og setter overtidstermin til o.l.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...