Gå til innhold

Vekt debatter...

Anbefalte innlegg

Jeg skriver ikke dette innlegget for å vere stygg med noen,,,men dem som ikke vil lese eller diskutere vektøkning kan ikke bare dem la vere å lese vekt inlegga da?

Det er tross alt ett forum der man kan diskutere alt mellom himmel og jord for gravide damer.

Noen syns det er greit å sammenligne vekten sin med andre som er i samme situasjon - mens andre syns det kan vere krenkende å lese om dem som "KUN" har lagt på seg ett par kg.

Jeg selv syns det er greit å lese om hvor mye dere andre har lagt på dere ;)

og man sitter ikke her å prater stygt om dem som kanskje har gått opp mye,,,ingen er like.

Jeg syns selv jeg har blitt tykk,,,men det er en goooood grunn for vekt økninga, jeg får en gave i desember,,det gjør alle dere andre og.

Jeg håper ikke at jeg provoserer noen med dette innlegget,det er iallefall ikke det som er meningen med det.

Lykke til alle sammen;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5773622-vekt-debatter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Man sitter ikke her og prater stygt om dem som har gått opp mye...."

Akkurat her er poenget mitt!!

Hvorfor skal det være galt å legge på seg under svangerskapet....? Hvorfor er det kult å legge på seg minst mulig.....?

Jeg er i uke 24 og har lagt på meg 7 kg. Men jeg nekter for at jeg er mindre "perfekt" gravid enn det de som skrev i gårsdagen tråd som hadde kun lagt på seg 2 og til og med tatt av seg en haug med kg er!

Poenget til mange av oss her inne er at vi IKKE vil gjøre desemberklubben til en klubb totalt opphengt i vekt. Er man veldig opptatt av hvor mye andre har lagt på seg, så kan man lese på skravlesiden eller 2.sem., for der diskuteres dette emnet omtrent daglig.

Du skriver at vi som ikke liker vektdebatten bare kan la være å lese. Men jeg også til her inne og vil være med å bestemme hvordan vi skal ha det her. - og jeg digger ikke vektdiskusjoner. "Skryte-over-hvor-lite-man-har-lagt-på-seg"-tråder finner man som sagt på flere andre forum. Desemberklubben skal _ikke_ bli et slikt forum!

Slik du "barn til jul" ordlegger deg i denne nye vektråden får meg til å tenke at du aldeles ikke har lest de andre vekttrådene skikkelig... for jeg har forklart i detalj hvorfor jeg reagerer på vektrådene her inne.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5773622-vekt-debatter/#findComment-5773927
Del på andre sider

Ingen årsak:) Jeg liker ikke disse vektfokuserte debattene selv, dog av andre årsaker enn deg og lucia.

Jeg har slitt med vekten selv i mange år, spesielt det siste året. På videregående veide jeg liiiite, men syntes selv jeg var feit. Sakte men sikkert gikk jeg opp, og opp, og opp. Det tok litt av da jeg var to måneder i Afrika og ødela forbrenninga mi og gikk opp over 10 kilo den første måneden eller to etter at jeg kom hjem:(

Jeg er så enormt redd for å gå opp masse i graviditeten, men så utrolig stolt for hver uke som går uten at jeg gjør det.

Slike debatter fungerer viss folk er konstruktive og forteller litt om hvorfor de er redde for å gå opp, eller ikke gå opp. Det blir så feil med en gang man bare poster tall uten bakgrunn.

Dette var mitt forsøk på å forklare:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5773622-vekt-debatter/#findComment-5774893
Del på andre sider

Annonse

Du forklarte deg kjempegreit, synes jeg.. Takk for betroelsen!

og du har helt rett: et tall ut i luften forteller niks og ingenting, så slike debatter blir bare meningsløse og tomme.

Jeg synes det er veldig viktig å beholde desemberklubben slik den er (eller var til i går): et forum der vekt og kilo opp/ned ikke spillte noen rolle. Jeg har mange ganger ristet på hodet over debatter på skravlesiden og på 2.sem. Jeg vil at dette fortsatt skal være et koselig sted!!

- og vi er flinke og supre hele gjengen, uansett hva vi veier!!!

Ps. Afrika...? Så GØY!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5773622-vekt-debatter/#findComment-5775092
Del på andre sider

jeg skrev inn et innlegg om vekt i går, og det var visst det så startet hele styret her inne. jeg skrev også inn et beklage innlegg fordi om jeg visste at det ble som dette hadde jeg aldri i verden satt inn det innlegget... jeg kan ikke gjøre mer enn å beklage... men det er jo dere som reagerte på dette innlegget som fortsetter hele opplegget. om dere slutter å diskutere dette mer, forsvinner snart disse vekt innleggene nedover allikevel og blir tatt over av andre koselige innlegg....

det var ikke får å ødelegge hele desemberklubben jeg gjorde det,,,, så hvorfor ikke bruke energien deres på å skrive andre ting, og fortsette det koselige dere skrev på før.

blir litt frustrert over at dere ikke kan tai mot en baklagelse og la det være med det.

mener ikke å være spydig.måtte bare få det ut etter å ha lest alle reaksjonene.

ha en fin kveld.

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5773622-vekt-debatter/#findComment-5777107
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...