Vimsetrollet Skrevet 31. juli 2006 #1 Del Skrevet 31. juli 2006 Nå er jeg skikkelig frustrert! Sist jeg var på kontroll hos legen min ble vi enige om at jeg skulle gå sykemeldt 50% fram til ferien pga mye stress på jobb. Jeg jobber som servitør, og i sommer har det vært helt sinnsykt mye å gjøre. Det ble så mye for meg at jeg måtte grine litt minst 1 gang per vakt. Tidligvaktene går veldig greit, for da er det ikke riktig så høyt tempo, og man har faktisk mulighet til å sette seg ned i løpet av de 8 timene man er på jobb..! Den dagen jeg ble sykemeldt var både restaurantsjefen, f&b(food and beveragemanager) og daglig leder på ferie. Siden jeg gikk ut i frihelg dagen etterpå var jeg snill og sa at jeg kunne jobbe mandagen etter frihelga, så kunne de få litt tid til seg på å fikse det. (Denne mandagen var det like mye å gjøre, og jeg begynte nesten å grine foran noen gjester fordi de kjeftet litt på meg). Jeg måtte også gå på tidligvakt dagen etterpå, fordi de enda ikke hadde fikset noe, F&b kom til meg den dagen og spurte hva jeg hadde tenkt med sykemeldingen... Tenkt og tenkt sa jeg... Jeg er sykemeldt fordi det er for mye stress for meg, og det er ikke å jævla kult å begynne å grine på jobb hver kveld... Så det hadde vært fint om jeg kunne jobbe feks annahver dag, så har jeg en dag å ta meg inn på, og mest mulig tidligvakter. Joda, hva skjer..?! Jeg jobbet 3 av opprinnelig 4 vakter forrige uke, og ble lovet at det skulle bli mindre denne uka... I dag måtte jeg ringe han og minne han på at jeg bare skulle jobbe 2 vakter denne uka. Han skulle fikse det og ringe meg tilbake. Han ringte nå nettopp og sa jeg skulle ha 2.vakt på fredag (da er det jeg som har ansvaret for at alt går rundt, og det er det jeg synes er mest slitsomt), og at jeg skulle jobbe på kvelden lørdag. Det var det eneste mulighetene han hadde for å få nok folk på jobb. Så sa jeg at det var veldig dumt for meg, for det var jo ikke det som var poenget med sykemeldignen. Nei, men det var eneste muligheten han hadde. Så begynte jeg å grine (hormoner, hormoner..!) og sa at da var eneste muligheten min å sykemelde meg 100%. Ja, da kan du bare fortsette med det etter ferien og, for det blir ikke noe mindre stress sa han. Jeg hadde tenkt å prøve å jobbe fullt igjen etter ferien. Så sa jeg at du gjør det ikke akkurat lettere for meg heller da! Han gjorde det ikke for å være jævelig sa han, men jeg måtte da skjønne at han ikke kunne jobbe HELE tida og! Det er da ikke mitt problem, er det vel???? I morgen skal jeg snakke med daglig leder (som blir tante til babyen min), og håper på litt mer forståelse derifra. Hvis ikke er det vel bare å ringe legen og sykemelde meg 100% da. Hadde virkelig håpet at jeg kunne jobbe nesten frem til permisjonen, men det ser mørkt ut Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5773604-frustrert-ang-sykemelding/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
swoop77 Skrevet 31. juli 2006 #2 Del Skrevet 31. juli 2006 uff så kjedelig....skal ikke legge meg borti sykemeldingsbiten men du skal ha honnør for at du prøver å hjelpe arbeidsgiveren din og legge forholdene til rette for at du tross alt kan jobbe mest mulig og da er det kjedelig at du nærmest får skylden for at ting ikke går rundt. Det er ikke ditt problem at de ikke har nok folk, udugelige ledere kalles det der. Fatt mot, får håpe det løser seg på en tilfredstillende måte for DEG :-) :-) smil Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5773604-frustrert-ang-sykemelding/#findComment-5773752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsetrollet Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 31. juli 2006 Det er akkurat det som gjør meg så forbanna! Det er ikke for å være ekkel at jeg er sykemeldt heller, og jeg er ikke den som springer til legen i hytt og pine. Hver sommer har jeg holdt på å jobbe meg i hjel fordi andre er syke eller har slutta, og har nesten aldri sagt nei til å ta på meg ei ekstravakt (ikke fordi jeg er så desperat etter penger, men fordi jeg faktisk ikke har hatt samvittighet til å si nei), og nå kan ikke han prøve å gjøre noe for meg en gang! Argh!!!!!!! Sorry, må bare få ut litt agresjon! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5773604-frustrert-ang-sykemelding/#findComment-5773870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 1. august 2006 #4 Del Skrevet 1. august 2006 Så frustrerende. Og veldig lite forståelsesfullt av han sjefen din... Med denne løsningen, så hjelper jo ikke sykemeldingen deg. Du blir bare ennå mer stresset over å ikke møte forståelse, og føle deg som en byrde ville jeg tro. Med mindre det hjelper så snakke med den kommende tanten, så ville jeg gått til legen og forklart saken. Si at jobben ikke tilrettelegger, og du trenger full sykemelding (det hadde kanskje ikke vært så dumt uansett når du er så sliten?) pga mangel på tilrettelegging. Så krysser du av på sykemeldingen for at det ikke er tilrettelagt, eller lagd en plan for deg (husker ikke akkurat hvordan det står på sykemeldingene, men det er de to nederste punktene på det grønne arket). De er nemlig pliktig til å tilrettelegge, hvis det lar seg gjøre. Lykke til, og ønsker om nytt overskudd fra meg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5773604-frustrert-ang-sykemelding/#findComment-5783904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
msbu Skrevet 1. august 2006 #5 Del Skrevet 1. august 2006 Tror dessverre at arbeidsgiver har styringsrett når det gjelder hvordan du skal jobbe de 50 % du er frisk i (dårlig formulering, men du skjønner vel..). Min søster var sykmeldt 50 % i et svangerskap. Hun hadde selv sett for seg å jobbe annenhver dag, men arbeidsgiver krevde at hun skulle jobbe halv dag, hver dag, for det var mest praktisk for dem. Hun gikk med på det, men med tanke på at hun hadde over 30 min kjøring hver vei til/fra jobb, var det jo ganske upraktisk for hennes del, da. Skjønner godt at du er frustrert og sint. Etter min mening bør arb.giver være noe samarbeidsvillig, og bl.a. se på årsaken til sykmeldingen. Det er jo i dag så mange bedrifter som er tilknyttet IA (inkluderende arbeidsliv), og da er de vel forpliktet til å legge tilrette slik at den som er syk kan jobbe så mye som mulig til tross for sine plager. Det å være vrang (som din arb.giver), er jo ikke akkurat noen god løsning. På min arbeidsplass vet jeg flere som har vært enten halvt sykmeldt og jobbet annenhver dag, eller har vært 50% aktiv sykmeldt, og selv har valgt hvilke dager de har jobbet, og da gjort det de selv har følt de har greidt. Kanskje kan du være aktiv sykmeldt, hvis du ønsker å være på jobb. Da skal du vel gå "på topp", og ikke være medregnet blant de på vakt. Du kan da gjøre det du selv føler du greier, i ditt eget tempo. Jeg håper du/dere finner en løsning som passer deg. Det har ingenting for seg å slite seg ut. Det har ikke knøttet godt av heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5773604-frustrert-ang-sykemelding/#findComment-5788324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå