Gå til innhold

Gradvis mer mat - mindre melk. HVOR LANG TID ER DET?

Anbefalte innlegg

Vi har begynnt med små smaksprøver, og grøt en til to ganger daglig. Lillemor på 6 mnd er storfornøyd, men gulper av og til veldig opp. (mer enn før) Nå har det gått tre uker, og jeg lurer på hva som er gradvis... når skal hun få "komplette" måltid? Hvor mye grøt skal hun egentlig etterhvert få? Skal hun alttid få melk i tillegg (ammer ikke desverre).. og hvor mye? Er det noe hun IKKE bør spise/smake på? Er det nok med bare melk en dag - og litt annet neste dag??

Håper på fine svar, da jeg føler meg heeelt grønn!!

Fortsetter under...

Hei du!

Vi føler oss alle litt grønn til tider =)

Nå som jenta de er 6 mnd kan du godt la henne smake middagsglass og skive dersom du ønsker å gi henne det. Jeg ga min gutt nesten fulle prosjoner fra ca 4 mnd. Når han var 6 mnd spiste han fulle prosjoner. Han fikk mme ved alle 4 måltider (150 ml)

Han fikk grøt til frokost og kvelds, fruktpure til lunsj og 1/2 6 mnd middagsglass.

Nå er han litt over 8 mnd, og drikker noe mindre mme. Han får ikke mme til middagen lenger, bare vann. Ellers spiser han det meste.

Vanlig at de gulper opp "rester" Det går over etterhver, gjorde det her ivertfall =) Det går fremdeles fint med bare melk, hun vil sikkert drikke mere da siden hun ikke får noe fast ved siden av. Men det er nok næring og væske i mme. Det metter jo lenger og bedre med litt fast føde da, men det er ikke et "must" enda. Er ikke alle som gir mme til alle måltider, det kommer litt ann på hvor sulten barnet ditt er. Min gutt er stor og lang og trenger mye mat, er alltid redd for at han ikke blir mett, derfor har jeg gitt mme i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...