Gå til innhold

legesjekk

mamma med spire i magen

Anbefalte innlegg

hei! jeg lurer på når det er tid for svangerskapskontroll hos legen første gang? Jeg ser at flere sier 12 uker, men vil det si mors 12 .uke eller fosterets 12. uke?

Jeg er ca 7 uker på vei, men når vet jeg hvilken dag som begynner på ny uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legen du og fortell når første dag av siste mens var, så finn legen ut når du kan komme og setter opp en time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte legen i dag. fant ut om graviditeten på fredag:) ho på legekontortelefonen sa at d vanligste var rundt uke 10, men viss man ville komme inn før så var det ikke noe problem. JEg er 1 gangsgravid og veldig spent, og har vel ca 1000 spm så jeg sa jo at jeg ville helst komme litt før;) Kunne få time når som helst:) men siden vi skal på ferie så kunne jeg ikke komme før 8+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at alle sier at det ikke er noe vits i å dra før uke 12 og at legene ikke "vil" det heller. Men, det stemmer ikke i mitt tilfelle ihvertfall. Ringte legen ca en uke etter at jeg fant ut at jeg var gravid og fikk da time med en gang, var da i uke 5. Tok alle prøver og sånn, og fikk beskjed om å komme tilbake om ca 1 måneds tid, og var der i dag igjen, er 8+3. Så satte vi opp ny time igjen når jeg er i uke 12.

Han tok ikke nye prøver i dag, skal gjøre det neste gang. I dag fikk jeg svar på prøvene han tok sist, og så pratet vi litt. Jeg synes det har vært veldig ålreit å få time så raskt!

Så ring legen og hør, min er ihvertfall veldig ålreit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...