Gå til innhold

flere muligheter for og ta abort ??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

tenkte jeg skulle dele min erfaring med deg, siden den er ganske fersk og ettersom jeg kan se akkurat det du spør om.

Jeg var gravid for noen uker siden og bestemte meg for å ta abort. (Grunnen min til å ta abort, grunnen din til å vurdere det og andres grunner er irrelevant for denne diskusjonen og jeg håper å slippe anti-abort propaganda som svar på dette innlegget).

Etter å ha konferert med lege og etter å ha lest diverse steder på nettet (f.eks. http://www.lommelegen.no/art/art2880.asp), bestemte jeg meg for medisinsk abort (det er ved kirurgisk abort man legges i narkose). Det som er viktig å merke seg, er at om du er senere i svangerskapet enn uke 9, kan du kun velge kirurgisk abort, og ikke medisinsk.

Hvordan selve aborten foregår står beskrevet på siden jeg refererte til over, så jeg tenker ikke gå mer inn på det her. Den eneste korreksjonen jeg vil gi, er at man ikke behøver å gå 2 døgn fra man har svelget tablettene med mifepriston til man kommer inn på sykehuset igjen for innleggelse på dagavdelingen. Jeg tok tablettene 1 døgn før.

Jeg merket ikke noe på kroppen etter å ha tatt de første tablettene (mifepriston). Dagen etter - da jeg kom tilbake for daginnleggelse - var jeg på sykehuset i totalt 4-5 timer. På det tidspuktet hadde aborten startet og sykepleierene sa jeg kunne dra hjem om jeg følte meg klar for det.

Resten av den dagen fikk jeg endel smerter, noe som er helt normalt. Graden av smerte er selvfølgelig vanskelig å beskrive - siden smerteterskel er forskjellig fra person til person og siden alle sikkert opplever dette forskjellig. Men man må nok være forberedt på at det gjør vondt.

Håper dette ga deg et lite innblikk i hva en medisinsk abort innebærer. Bare si fra om det er noe mer du lurer på, som du tror jeg kan svare på.

Lykke til - uansett hva du velger å gjøre!

Hvis man skal ta en kirurgisk abort må man ha narkose, men ikke ved en medisinsk. Har selv tatt den siste pga at jeg ikke ville ha narkose. Ved medisinsk får man tabletter som gjør at du støter fra deg fosteret, kan være litt smertefullt.

Lykke til uansett hva du velger, abort eller ikke........

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...