Gå til innhold

Er jeg den eneste her som bare skal ha ett barn?

Anbefalte innlegg

For å svare på spm ditt først... Nei, du er ikke den eneste som ikke skal ha mer enn et barn.

Jeg har ikke lest alle svarene her, men kjenner jeg blir provosert av de som mener at alle barn må ha søsken for å få et bra liv... Ærlig talt.... Det er vel alt etter hva man gjør det til som foreldre også det...

Jeg har søsken, min samboer er enebarn. Han har aldri savnet søsken. Dette er individuelt.... La folk få velge dette selv. Det er rett og slett for dumt å legge seg opp i andres valg på denne måten....

...og hvorfor vi bare skal ha et barn....nei, du det ser jeg ingen grunn til at jeg må forklare meg om. Vi mener vi har tatt det riktige valget utfra det som har skjedd i vårt liv....

En ting er dog helt sikkert... Jenta vår skal bli tatt veldig godt vare på, på en så god måte som vi kan.... uten søsken, men forhåpentlig med masse venner, annen familie og et stort sosialt nettverk...

Vårt liv...vårt valg...

Fortsetter under...

my god!koffer e d egosistisk å bare vil ha et barn??D e i utgangspunktet egotripp i d hele tatt å få onga da!!man ska vær gla for d man får,å gir d itj me smak me fler,javel,opp t kvar enkelt!!herregud,dem tar itj skade av å vær enebarn,vet av flere som e enebarn,å som har d veeeeeldi bra!!å d at når foreldran dør å man sitt igjen alene,e no toill,d e no ka man gjør d t sjøl d da!hvis foreldran dør normalt(80-90 år)så e man sjøl såppass gammel åsså da..å kansje har det enebarnet fått en SVÆR familie sjøl!?nei gubban kor my rart folk ska heng sæ oppi..fei for ega dør først!!

dessuten,d e itj en selvfølge at man har kontakt me søskenan sine for det om man har 2-4 stk av dem heller!!gubben har 2 brødre,å dem e itj på talefot..kjekt me søsken ja!!ha vore bere kranglinga på dem!ka ska dem me søsken da?ha nån å krangle me??

Dra ikke alle over en kam da iallefall.Jeg synes ikke det er egoistisk i det hele tatt.

Men jeg føler det sånn som jeg gjør med mine søsken, og derfor så vil jeg ha flere barn. Hvordan andre føler og gjør det må være helt opp til dem selv.

Kvinner som velger å ikke få barn blir ofte sett på som egoistikse. Og hvis de skulle så velge å kun få ett med vilje er det også egoistisk. Ikke lett i dette samfunnet? Det er sikkert galt å velge og få for mange også............

Alle må få velge det som passer best for deres liv (bare de er snille mot de evt. barn de får). Uten å måtte forsvare seg. Alle saker har som regel en side til som man ikke ser................

Synes det alt for ofte glemmes at nesten hvert 7. par sliter med å få barn. Etter nesten seks års prøving, hundrevis av hormonsprøyter, bøttevis av negative tester og aborter, snørr, tårer og nesten 200 000,- fattigere føler vi oss PRIVILIGERT for den prinsen vi har fått! Makter ikke tanken på å gå gjennom alt dette en gang til.

Så for oss blir det en....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...