Gå til innhold

Babyen min gidder ikke suge lenge nok på brystet Hjelp meg!!! :(

Anbefalte innlegg

Babyen har fått mme noen ganger da jeg ikke føler hun var ordentlig mett. Nå virker det som ikke hun gidder å suge når det ikke renner av puppen for å si det sånn. Har hun blitt "bortskjemt" med at hun har fått det spyla inn i munn? Sjekket senest i stad og da var det mer melk igjen men hun gadd ikke spise mer. Hun er nå litt sutrete.. Sikkert ikke ordentlig mett... Sukk! Hva skal jeg gjøre?? Vil amme henne...

Fortsetter under...

bare prøv litt til.Pass på at hun ikke er trøtt,for da orker dem ikke suge så mye,og blir fort sulten igjen..Stryk henne litt på kinnet,det skal få dem til å spise litt til.Det har hjulpet med mine:) Amming er best så lenge det går bra for dere begge... Lykke til :)

Har hatt det akkurat slik, startet å gi mme fordi jeg ikke hadde nok melk (jenta gikk ned i vekt..) og etter å hå vent seg til flaska var ikke puppen ineteressant lenger når det ikke fosset ut. Nå er hun 13 uker, og jeg har gått fra nesten bare mme til nesten fullamming igjen. Hvordan?

Vel, vet ikke om det fungerer for alle mødre og barn, men jeg bestemte meg for å være staest! Når hun ikke ville ha mer pupp, og sutret etter flaska, så lot jeg henne sutre, klappet på henne og tilbø puppen helt til hun tok den igjen. Dette fungerer best liggende for meg, vanskeligere for henne å snu seg unna puppen + mindre å se på. Etter hvert er hun blitt veldig flink til å suge på halvtom/tom pupp...og så fått flaske.

Men selv om du får presset ut melk fra puppen, er det ikke sikkert det er noe særlig der inne, det er alltid llitt å få ut når du prøver.

Hvis du klarer å tåle at hun er sutrete noen dager, er det kanskje best å ikke gi henne flaske og heller amme igjen snart. Min bllir lett mett av flaska, og da kunne det ta litt for lang tid til hun ble sullten igjen, selv om jeg synes hun ikke fikk mye.

Har slitt i 3 mnd nå for å få til amminga/få nok melk, det renner ikke over sine bredder her akkurat, men igår var første dag uten mme!

Bare ikke gi deg, vær den som bestemmer, så llenge hun ikke blir tynnere eller er misfornøyd hele tiden over mange dager.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...