Gå til innhold

Fra når regner dere dere som potensielt gravide?

Anbefalte innlegg

Tenker da på å evt holde seg unna alkohol, medisiner man ikke skal/bør ta som gravid, tunge løft osv. Jeg regner det fra ca 5-6 dager over EL (i dag for meg), er nok også litt ekstra "hysterisk" denne gangen siden jeg har mistet, livredd for å evt ødelegge noe som helst for en potensiell spire...

Fortsetter under...

Hmmm litt uforsiktig jeg da? Tok meg et glass hvitvin i forgårs når vi spilte kort, tenkte at det ikke gjorde noe siden egget ikke ville være festet? Har også tatt zyrtec senest i går fordi jeg reagerer så voldsomt på kleggebitt... Kommer ikke til å ta i dag eller dagene fremover da, men... Skulle jo være ok frem til egget evt fester seg?

Annonse

Det er først når en har fått konstantert at en er gravid, at en bør holde seg unna alkohol. Dersom en går og tenker på at en har skadet spiren sin fordi en ikke visste at en var gravid får en bare dårlig samvittghet. Men jeg beundrer likevel de som klarer å holde seg unna alkoholen allerede før de blir gravide. Særlig nå som det er sommer. Jeg velger å leve som før inntil jeg får en positiv graviditetstest. Jeg har likevel kuttet ned litt på alkoholinntaket da.

Det er ikke noe problem for min del, jeg drikker ikke ås mye til vanlig heller, kanskje 1-3 glass vin i uken i snitt, men gå mange uker uten også. Blir liksom ikke mer siden min nærmeste venninne er avholds og jeg ikke går på byn el (bor langt unna og har små barn). Tenker bare på at det er jo de første ukene det fine nervesystemet dannes? Og så tenker jeg på at jeg brukte nesespray sist, og det er jo slimløsende selv om det virker lokalt hovedsakelig og kan ikke hjelpe for å lure på om det var med på at jeg mistet... Joda, jeg vet jeg er overnervøs, men det å miste satt en støkk i meg, jeg tør ikke annet nå enn å være overforsiktig selv om det sikkert ikke siller noen rolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...