Gå til innhold

Vrir seg unna puppen..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn er det her også, selv om det ikke er så mye trøst for deg :)

Jeg tror det kommer av at tulla mi har luftsmerter eller at hun skal ha opp en gulp/rap, for ofte blir det bedre når jeg har tatt henne opp og hun har fått rapet litt.

Det er ganske slitsomt med sånne måltider, du har min fulle medfølelse! :)

Kan også hende at hun ikke har skikkelig sugetak. Ta den ut og prøv igjen. Min er slik om kveldene - tror det skyldes luftsmerter. Pleier da å ta ut puppen og la henne suge på min (rene) lillefinger. Når hun ikke vrikker seg lenger, gir jeg puppen istedet. Da kanskje hun suger rolig i 5 min mens smertene (kanskje) ikke er der. Prøver også med en rap eller bleieskift. Blir sårt av slikt, så lar henne ikke vri og dra i puppen. Da er det bedre med smokk, kanskje hun vil suge som trøst mot luftsmerter. Hvis hun er sulten i tillegg, biter jeg tennene sammen og lar henne få litt til å stilne den verste sulten, og fortsetter når hun er roligere.

Takk for svar..

Melka kommer med en gang,men det er når hun har sugd i ca 5 min hun blir sinna. Da må hun jobbe litt mer for melka, tror jeg da.. Fikk sånn nesespray av legen,men det hjelper ikke. Tror ikke det er luftsmerter,hun har jo ikke vondt før jeg legger henne til puppen..

Blir virkelig ikke klok på det her jeg.. Blir så lei meg,vil jo at hun skal ha det bra..

Annonse

kan jo være at hun sveleger endel luft mens hun suger - har et lite triks du kan prøve; amm i 45 graders vinkel ( barnet mer oppover, men fortsatt mage mot mage) i stedet for at barnet ligger flatt - da stiger nemlig luften lettere oppigjen og barnet blir roligere.

det kan å være at hun blir sint fordi melken kommer saktere. masser brystet i retning brystknoppen før hun blir urolig. Da strømmer melken lettere, eller du kan bytte bryst etter at du har massert en stund, men før hun blir urolig.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...