Gå til innhold

Oktober: uke 29 - fremdeles ingen merkbare kynnere.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hm.. synes det er merkelig at jeg ikke kjenner noe til kynnere denne gangen. Nesten så jeg blir bekymra over livmora mi... Trener den ikke til fødselen?

 

Legen sa det var ikke unormalt da. Det kunne ha med at jeg ikke var så aktiv. ..

 

Noen andre som opplever det som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal du bare være glad for. Jeg får kynnere så jeg sliter med pusten til tider. Skikkelig ubehagelig.. De sitter høyt opp magen også, o er ikek i ryggen osv. så jeg kjenner at det er kynnere og ikke veer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist gang jeg var gravid merket jeg ikke kynnerne før rundt 8-9 uker før fødselen - denne gangen har jeg merket det siden uke 14-15!! så det varierer nok hvor mye en har og hvor godt en merker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble også litt bekymret siden jeg ikke hadde merket noe til kynnere.

Tok et par bringebærkapsler for første gang i går, og da kjente jeg de kom:) Syns ikke det var noe ubehagelig jeg...ble glad jeg endelig fikk livmora til å trene seg opp litt:) skal ta et par til nå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer også på hva disse kynnerne er. Det står inne på lommelegen at de er mest vanlige etter 32. svangerskapsuke, men det virker som om alle har dem. Jeg får kramper i magen når jeg går tur, mest på høyre side men av og til også på venstre side. Kjennes ut som en slags 'hold', og det gir seg hvis jeg stopper opp og står i ro en stund. Magen blir også helt hard. Er dette kynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som får kynnere, og det kan variere fra svangerskap til svangerskap. Livmoren som trekker seg sammen og blir steinhard en liten stund. Har hatt det fra ca uke 18, spesielt når jeg går/står eller stresser mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også Cc1974, men jeg blir i tillegg veldig tissatrengt når dette oppstår. Vi får se om noen vil svare oss da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magen/livmoren strammer seg helt ufrivillig og blir stein hard, knyter seg som en ball og står ut som en kule, ganske ubehagelig å trykke på med en finger f.eks. Nesten som å få krampe? men ikke direkte vondt, bare ubehagelig. kynneren er over når magen blir "myk" igjen, og jeg kan trykke på livmoren med en finger og den gir etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...