Gå til innhold

Erfaring med krykker.....

Anbefalte innlegg

Hei dere... kan de som bruker/ har brukt jrykker dele med meg erfaringer rundt det... Når brukes de? (I hvilke situasjoner) Når er det "på tide" å begynne med krykker? Hvor mye hjelper det?

Jeg har flere ganger i det siste tenkt at nå hadde det vært fint å hatt noe å støtte seg til... både mht balansen og fordi jeg merker det er "godt" når jeg har f. eks stolrygger, gelendre etc. jeg kan støtte meg til. Det varierer fra dag til dag da, men ...

Tenkte lenge at jeg ville klare meg uten krykker, er jo ikke "så dårlig" liksom, men nå lurer jeg på om jeg må sette stoltheten litt tilside. Har en toåring hjemme og det er full fart mye av tiden. Tror også f. eks handleturer etc. blir lettere, og at jeg kan gå på IKEA f. eks, hvis jeg får krykker. (skal pusse opp stua)

Takk for innspill....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5771973-erfaring-med-krykker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg brukte krykker da jeg skulle ha førstemann. Var veldig greit når vi skulle handle eller gå et stykke. Jeg fikk ham i november, så det hjelp veldig på balansen på glatta også. Godt å ha de å støtte seg på når man er sliten. :-)

Det er på tide å skaffe seg krykker FØR MAN TRENGER DEM:)

Har termin i oktober, brukt krykker siden ca mars/april. Sett stoltheten til side, som du selv sier; hadde vært kjekt å ha innimellom.

Min krykkebruk ser rimelig teit ut for utenforstående/naboer; jeg kan gå hele dager uten, bruker de nesten aldri hjemme/inne. Men så fort jeg skal lengre enn postkassen er det fem med krykkene:)

ALDRI butikktur uten. Var på Ikea for et par uker siden, hadde grini meg til døde uten krykkene da:)

Ikke spill helt, ja, du stikker deg mer ut i terrenget, ja, kanskje folk glor litt mer, men kanskje du ikke blir verre enn du allerede er.

Håper det hjalp/motiverte litt:)

SÅ FLOTT!! Hurra for deg:)

Du vet kanskje at krykkene brukes motsatt av hvis du har brukket benet? Dvs når du tråkker med den høyre foten fremover, bruk den venstre krykken til å avlaste osv.

Ja, det føles teit, men vet du hva; jeg har tatt det masse med ro nå en stund, og føler meg bedre i bekkenet:) Så ikke noe vits i å halte rundt uten krykker. Det du risikerer er at det sier pang en dag...

Lykke til!

Annonse

Delte meninger om dette da, både fysioen min og manuell terapeut har gitt meg ordre om å bruke krykker, spesielt ute, når jeg skal gå lenger enn 100m av gangen.

Har bittelitt smerter i symfysen, men i hovedsak sitter de bak i hofta/bekken:)

Ja, det er vel delte meiningar om dette som om det meste anna. Så får vi vel berre bestemme sjølv kva vi skal ta til oss og ikkje.

Einaste gongen eg fekk smerter i symfysen var forresten då eg sykla på trimsykkel etter "ordre" frå fysio. Sykling er jo så bekkenvenleg ;-p

Haha, bekken er ikke lett. Fysioen min var litt mer forsiktig i sine uttalelser, og sa at trimsykkel funker supert for noen, og overhode ikke for andre:) Det kommer vel litt an på problemet..

I og med at bekken og rygg er så tett koblet tror jeg ikke det er så lett å generalisere. Mange har kombi-problemer, og så kan man jo diskutere høna og egget til man blir grønn...

Poenget mitt i denne tråden var vel egentlig at det straffer seg å spille helt. De gangene jeg presser meg, og har droppet krykkene, har det straffet seg. Jeg var "feig" og begynte med krykker tidlig. Vet jo ikke, men tror jeg hadde vært verre om jeg hadde vært tøff, og presset meg.. Har ikke blitt så mye verre hvertfall, og er kjempefornøyd med det egentlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...