Gå til innhold

1.menstruasjon etter MA + litt tanker...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei.

jeg mista etter 13 uker. hadde utskaping. og fikk menstruasjonen tilbake 3 uker etter utskaping. det er bare det at jeg blør så sykt mye. jeg blødde mye de 2 første ukene etter utskrapingen også. men denne menstruasjonen overgår alt. jeg kan virkelig ikke gå ut. kjenner at det er mensen, har smertene,følelsen(humøret:))men har aldri blødd så mye.er dette normalt første gangen etteR? er det liksom en ekstra renselseprosess?

på sykehuset sa de at vi burde vente 3 mnd med å bli gravide igjen. men vi har veldig lysst å prøve med en gang. hva tror dere? når jeg har hatt menstruasjonen en gang bør det vel være bra? veit jo at folk sier forskjellig.

forresten er jeg litt bitter. det er så irriterende med denne 12 ukers grensen som er blitt HELT unaturlig.akurat som alt er trygt etter 12 uker.folk(inkludert megselv) blir på en måte lurt til å telle ned dagene til 12 ukers grensen.det skjer jo virkelig ikke noe magisk da. sjansen for noe galt blir jo redusert hele tiden de.

legen sa at det var pga en betennelse i morkaken jeg mista fosteret.noen erfaringer med dette? hvordan oppstår en betennelse da? jeg har liksom ikke fått noe forklaring...det er forresten en annen ting jeg er litt bitter på...: at folk trøster med at det er naturen sin måte å ordne opp med SA/MA. i mitt tilfelle var det jo ikke fosteret det var noe galt med. og dessuten om det hadde vært det hadde det ikke vært noen trøst.vi vil jo alle ha friske barn som blir født uansett. det er så irriterende med sånne fraser som sykepleiere og andre lærer å si som ikke betyr en dritt...hva veit de EGENTLIG om dette?

sorry humøret.irritasjonen.

det gjør så vondt. det gjør det.

Fortsetter under...

Hei!

Når det gjelder kraftig menstruasjon, vet jeg ikke om det er vanlig. Selv var min første mens etter utskrapning som den ellers har vært.

Vi fikk ulike beskjeder fra alle legene ang. når man kan begynne å prøve igjen. Det er tydelig at de ikke er helt sikre på akkurat det. Vi valgte å høre på han som sa at vi kunne begynne å prøve etter første mens.

Jeg skjønner deg så veldig godt når du snakker om alle de velmenende ordene som folk kommer med når man har mistet. Jeg syns også at setningen "det er naturens måte å ordne opp med", er noe stort tull! Setningen er jo forsåvidt ofte sann, men jeg syns ihvertfall ikke at det var særlig trøstende. Når man mister, er det veldig trist uansett!

Ta godt vare på deg selv nå, så kommer du deg ovenpå igjen etterhvert. Du har lov til å være lei deg og frustrert og sint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...