Gå til innhold

Prøver du å unngå å legge på deg for mye?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller spiser du det du vil uten å bry deg om at kiloene sniker seg på utover i svangerskapet? Hvor mye tror du at du kommer til å legge på deg, og vil du prøve å slanke deg etter fødselen?

 

Er bekymra for dette med vekta og velger å være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat når jeg leste dette innlegget så tok jeg en svelg med cola.. Ok.. jeg klarte ikke dy meg.. hehehe

 

Men ja, jeg prøver å ikke legge på meg altfor mye.. Jeg er ei stor jente i utgangspunktet. Så kan jeg unngå å legge på meg 20 kg til så gjør jeg det. Men jeg er ikke hysterisk heller.. Men grønt og vann har man ikke vondt av=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!! La på meg 24 kg forrige gang, og har fremdeles 6 kg for mye etter det... Så denne gang skal jeg max legge på meg 10 kg.

 

Har ingen tro på at jeg klarer det da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. jeg bryr meg ikke...spiser det jeg har lyst på ellers får jeg ikke noe i meg.. la på meg 20kg i begge svangerskapene.. gikk ned 15kg etter gutten var født samme dag.. og de resterende 5 forsvant i løpet av noen få mnd.. veide det samme som før svangerskap.. er så tynn så det gjør ikke noe med noen ekstra kilo hvis de blir der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en ok slank jente fra før. Har 2 kilo igjen fra forrige svangerskap. La bare på meg 12 kilo dengang. De to kiloene som ble igjen var bare kjekke å ha, siden jeg nå har idealvekten min,,Jeg levde normalt sist svangerskap..

 

Jeg har ikke lyst å ha en masse kilo å stresse med etter dette svangerskapet, for jeg føler at jeg nå er på tippepunktet,, går jeg endel opp nå (altså har igjen etter fødsel) så blir jeg overvektig i forhold til høyden min,, så jeg vil passe litt på hva jeg spiser, akkurat som jeg ville gjort hvis jeg IKKE var gravid. Jeg lever som normalt. spiser sunt og unner meg snop i helgen men ikke ellers..

Babyen i magen har ikke godt av for mye usunt heller,, de klarer feks ikke for mye søtt,, da utvikler de nesten en slags diabetes i morsliv og blir overvektige.. Så jeg vil det beste både for barnet og meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 30 kg sist.. det var ikke spesielt gøy.. følte meg som en flodhest på slutten.. så denne gangen er jeg kjempe bevist på hva jeg putter i munn... hittil så har jeg vært så dårlig at jeg har gått ned 2 kg... Men skal max legge på meg 10 kg denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

la på meg 13 kg forrige gang, var veldig bevisst på å spise sunt. Samme nå, masse frukt og vann er tingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte å spise mye sunnere da vi planla å bli gravid, så skal prøve å følge i de gode fotspor nå i graviditeten og.

Vil selvfølgelig ikke legge på meg(mer enn det som er nødvendig;))

 

Prøver å kutte ned på brus og snop.. men spiser litt for mye snop fortsatt...

 

Er nok litt bekymret for å gå opp altfor mye, vil nok prøve å "passe" vekta. og ikke frotse i sukker og feit mat! Gjerne prøve å gå en tur, om ikke hver dag så 3-4 ganger i uka.

 

 

Etter fødsel vil jeg nok prøve å få vekk de kg som har kommet. Vil nok ikke hive meg på skadelige dietter og knall hard trening, men prøve å gå mye turer å holde et sundt å godt kosthold så kommaer man nok langt:)

 

Ble lang denne;)

 

5+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver vel ikke å unngå å legge på meg,men tenker over hva jeg putter i meg.

Spiser mer frukt nå enn tidligere,og har kuttet brutalt med på snopen.

 

Etter fødsel vil jeg nok prøve å få vekk de kiloene jeg har lagt på meg,men ikke ved hjelp av slanking. Blir nok lange turer med "tung" vogn og litt trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man behøver å bekymre seg så veldig for vekten, men passer selvsagt litt på. Er jo greit å prøve å spise sunt og bevege seg litt, da føler jeg meg bedre iallefall.

 

Forrige svangerskap la jeg på meg 15 kg ( var normalvektig/kanskje noen kg for mye). Etter jeg kom hjem fra føden hadde 9 kg gått av, og det forsatte å rase nedover...så et halvt år senere veide jeg 5 kg mindre enn før svangerskapet. Ammingen tærer voldsomt på fettreservene...så det kan være greit å ha noe ekstra å ta av.

 

Denne gangen har jeg lagt på meg 3 kg hittil, er i uke 13. Mulig det er mye, men la på meg like mye i starten forrige svangerskap, så stresser ikke med det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

La på meg 30 kg. i første svangerskap, fordi jeg fikk et veldig godt råd av ei venninne... :) Spis det du har lyst på - nå blir du stor likevel....

Fy søren som jeg angret. Veide 98 kg. Etter fødselen...

I andre svangerskap spiste jeg fornuftig, og gikk mye tur. Gikk opp 13 kg.

Så i dette svangerskapet vil jeg nok gjøre som forrige gang. Men nå skal det sies at jeg veier 15 kg. for mye i utgangspunktet. Har vært medlem i vektklubb.no i en måned da jeg oppdaget gaviditeten :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mye mer nå en før jeg ble gravid, men det er mye pga at jeg blir kvalm med en gang jeg blir litt sulten.

Men jeg prøver å heller spise sunn mat nå i stede for å pakke i meg masse "junk".

Kommer til å legge på meg ja, men vil ikke pakke i meg alt jeg kommer over av den grunnen. Alt med måte. =)

Er ikke slik hysterisk når det gjelder vekt, er litt i overkant av idealvekt nå, så kan godt drøye det litt med å legge på meg, men tar det ikke så tungt.

 

Barnet får det bra så lenge man spiser riktig mat og får i seg nok næring og veske. Så dette tror jeg skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker faktisk ikke så veldig mye på det.. har vært plaget me konstant kvalme nå i tre uker, så har faktisk gått ned 4 kg... Nå er kvalmen over og jeg spiser som normalt igjen.. HAr fått utrolig lysst på frukt for tiden. Pink lady epler og nektariner går ned på høykant:O) Drikker stort sett bare vann... men kjenner sjokolade suget i ny og ne, men da tar jeg en bit av kokesjokoladen min som jeg har i kjøleskapet..hehe..

HAr normalvekt, men er ikke reddfor å legge på meg, er jo helt naturlig, må bare tenke på at det skal av etter fødselen også...

Jeg vil kose meg med magen min i de neste 6.5 mnd.. Gleder meg så masse til den vokser:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...