Gå til innhold

Terminberegning - sen positiv g. test, sen HCG stigning - erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bare lurte på om noen har erfaring med terminberegning ved sen positiv gravditetstest. Jeg testet positivt på hcg hos lege cirka 10 dager etter ikm, og etter det testet jeg positivt på graviditetstest (cirka 12 dager etter ikm).

Er det noen som har erfaring med at det forskyver terminen? Dvs betyr det alltid at eggløsningen har vært senere? Jeg var ganske sikker selv på at jeg var gravid ved allerede første uteblitte mensdag - var allerede kvalm, ømme bryster og trøtt....Kan det har vært innbilling bare ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og brukte halvannen uke på å få en positiv test etter ikm, og da var jeg egentlig sikker på at jeg var gravid allerede før det!

Menstermin med 28 dagers syklus ga termin 1.des, men ettersom jeg har litt lenger syklus trodde jeg UL-termin ble noe senere.

Vi var på tidlig UL ved uke 13, og jordmor sa da at jeg var nok halvannen-to uker kortere. Også jordmor på helsestasjonen sa det kunne syemme. På ordinær UL på sykehuset fikk vi beskjed om å komme tilbake etter 3 uker!

Og da 3,5 uke var gått fikk vi ny termin 17.desember!

Hva dette betyr i forhold til eggløsning og sånt vet jeg ikke. Men da må jeg ha hatt en senere eller ekstra eggløsning sånn like før jeg skulle hatt mensen igjen, men igjen, så har jeg alltid hatt reglemessige sykluser.

Jeg forstår det ikke, men jeg er glad for å være gravid, og dette er en meget velkommen baby!! : )

Lykke til til deg!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar :)

Ja, jeg får nok belage meg på at terminen min blir flyttet litt jeg også da....bare så dumt at ultralyd først er i uke 17-19, så da er det så lenge til å få vite eksakt termin. Vel, dette er bare en bagatell/fillesak og ikke så viktig i den store sammenhengen...men skulle så gjerne visst. Terminen pr. i dag er 15. februar, men den blir vel omkring slutten av måneden da. Uansett gleder meg veldig til baby kommer jeg også. Jeg har en datter fra før på 15 måneder, så her blir det to tette.

Lykke til deg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...