Gå til innhold

Noen som har erfaring fra...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har den der Cocoa stick fra Body shop som jeg og bruker, den er god den også, men føler liksom at det er olje som er tingen...hehe..:)

Jeg har hørt at strekkmerker ligger i genene og at vi sikkert ikke får gjort noe fra eller til om de bestemmer seg for å komme... Men går jo ann å gjøre så godt vi kan... Syntes det er bra å høre hva andre har å anbefale og..:)

Fint å kose med magen uansett - det hadde jeg knappast tid til sist og likevel ble det null strekkmerker - tror nok det er mest hormonelt og genetisk, ja. Men kan lindre kløe mot slutten, når huden er helt på bristepunktet, så smør i vei! Kan anbefale alt som er nevnt her, har alle i nesten ubrukt utgave fra forrige svangerskap... Denne gangen skal jeg være flinkere...

Annonse

Jeg har en slik saltskrubb med olje som jeg bruker. Jeg vet jo at det er genetisk betinget dette her og siden jeg har strekkmerker fra før får jeg det sikkert nå også, men tro kan flytte fjell og i verste fall får jeg bare mykere hud på magen:)

Har hørt at det er lite vits i å kjøpe dyre produkter mot strekkmerker. De er visstnok ikke bedre enn annen fuktighetskrem/olje, og har trolig liten virkning uansett.

Jeg brukte vanlig babyolje, forrige svangerskap. Lot være å bruke den en uke i syden, og da fikk jeg mitt eneste lille strekkmerke på magen. Men jeg fikk noen på lårene. Vet ikke om det var oljen som hjalp på magen, eller om det var tilfeldig...

Så denne gangen smører jeg meg også med babyolje. Skader jo ikke å prøve. Har foreløpig ikke fått et eneste nytt strekkmerke, men er kun 24 uker på vei enda..

Ja, det er vel mye genetisk dette, og lite vi kan styre..... men jeg har kjøpt A-kremen og den er kjempe god å massere inn i huden! har også hørt at mandelolje skal være bra, det må i alle fall være mye fett el olje for att huden skal bli myklere og mer elastisk, som KANSKJE(håpe håpe) gjør at vi ikke får strekkmerker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...