Gå til innhold

Noen som kjenner til Pityriasis rosea eksem?

Serinde

Anbefalte innlegg

Har fått diagnosen pityriasis rosea av fastlegen og så vidt jeg kan se så bør det ikke være farlig for fosteret. Uansett er det jo ikke noe stas å få merkelige sykdommer når man er gravid:o( Har fått henvisning til hudlege, men fikk ikke time før om 14 dager. Noen som har noen betryggende ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt det. Tror neppe det påvirker fosteret. Jeg hadde utslettet et par mnd før det gikk over av seg selv. Hadde ingen plager av det. Trodde ikke hudlege var nødvendig for denne lidelsen, -skal være helt ufarlig og trenger ingen behandling. Men årsaken e visst ukjent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tror jeg ble henvist videre i tilfelle det skulle være noe annet og mer farlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har også hatt denne hudsykkdommen, det jeg fikk beskjed om hos legen var at dette var det ingen behandling for, men det er ikke farlig. (Legen min kunne mye om denne sykdommen, hadde skrevet oppgave på medisinstudiet om den)

Typisk er det at det begynner med en stor flekk, ofte på ryggen, så kommer mange flere små etter hvert. Ser forferdelig ut, men det går over. Jeg hadde det faktisk i over et halvt år før det var helt borte. Tror ikke det er skadelig for fosteret på noen som helst måte, og heller ikke at du trenger til hudlege. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...