Gå til innhold

Hva ha på beina når det regner? Støvler blir vanskelig da han ikke går enda?

Anbefalte innlegg

Hei!

Gutten min har ikke begynt å gå enda og begynte i barnehage i dag. Hva er det lurt å ha på beina hans når det regner. Støvler blir liksom llitt dumt. Kommer jo bare til å krabbe de av seg.....

Fortsetter under...

Jeg surret plastposer rundt føttene til snuppa mi i fjor vår. Festet med strikk utenpå tøfler eller ullsokker. Litt tungvint, men det fungerte. Men får du tak i sånne "regntøfler", er sikkert det mye bedre. Jeg visste ikke at det fantes.

Goretexsko er det mange som bruker, men vet ikke om de har så veldig små størrelser. Ellers kan du jo bare ta på vanlig joggesko (borrelås er bra) med en liten plastpose oppi.

Et ekstra tips. Den dagen han kan gå er det mulig at slagstøvlene for høye. Min datter er liten av vekst og da jeg kjøpte de minste som fantes var de likevel så høye at de gikk over knærne. Da klarer de jo ikke gå. Klipp av øverste delen så går det greit. Men dette blir jo kun aktuelt når han går og hvis de er for høye.

Det er litt vanskelig med støvler/vinterstøvler når de er små og ikke kan gå eller har akkurat lært å gå. Min er født på vinteren og hun ble ganske frustrert av å lett kunne gå inne, men mens det var veldig vanskelig på snøen med store støvler og parkdress. Da er det en liten periode de uffer seg litt. Men det går fort over. Trene, trene og atter trene som med alt annet de som skal lære seg. For håpe barnehagen er flink til å ta han med ut til tross for at han ikke går enda.

Det finnes Gore-tex sokker både med og uten for. Jeg har letet over hele Bergen i dag. Og ringt til mange sportsbutikker- alt uten hell. Har en butikk igjen å sjekke- Aksel i Muren. Hvis de har der så skal jeg gi beskjed videre!!

BabyShop (Bergen) får inn de med for i august en gang...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...