Gå til innhold

Hvor tidlig begynne med vippestol? og noen andre spørsmål.. :-)

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål jeg gjerne skulle fått besvart/noen råd om...

- Hvor tidlig kan man sette babyer i vippestol? Hvilken anbefaler dere?

- Jenta vår på 2 uker hikker veldig mye, noen som vet om dette er ubehagelig eller ikke og evt. hvordan vi kan hjelpe henne med å bli kvitt det?

- Har fått veldig brystspreng, hva bør jeg gjøre med det? Bør jeg pumpe/melke for å "lette trykket" eller ikke? Er redd jeg da opprettholder en veldig produksjon..

takker for alle svar!! :-)

Fortsetter under...

vi begynte med vippe stol med en gang mini var født, en som kan leggest helt flat. Maclaren er merket på vippe stolen, den bruker ett c batteri og rister under rumpen for å forhindre kolikk.

Mini er nå blidt 6 måner å elsker stolen enda.

Det følger også med en skugge og 3 leker som henger på en stang som kan tas av.

Mot bryst sprengen vil jeg annbefale å prøve å ta en varm dusj og håndmelke forsiktig/ massere brystene. Vist det ikke hjelper bør du nok pumpe deg bitte lidt for å få vekk det verste. Det går seg nok til etterhvert.

Lykke til!!

Gjest vårina

Vippestol: Veit ikke helt hvor tidlig man kan begynne, kommer nok an på hva slags vippestol det er og..noen kan jo legges nesten helt flate og de kan man nok bruke ganske tidlig..Her begynte vi da lillegutt var nesten 2 mnd (kjøpte ikke før da, men da syntes jeg at han virka så utålmodig på å ikke få sett så mye hva som skjedde..) I begynnelsen ser de jo ikke så langt uansett så da kan de jo like gjerne ligge på et teppe el.l..

Sønnen min hikka også noe utrolig mye, særlig i begynnelsen og inni magen min;) jeg klarte ikkeå få gjort så mye for å stoppe det..det måtte bare gå over..Har hørt man burde tilby pupp da så de kan drikke, men her funka ikke det..kan jo ikke tvinge i han puppen hvis han akkurat har spst heller..Men det blir sjeldnere og sjeldnere de hikker så ofte (svært sjelden her nå hvertfall, han er 9 mnd) Har hørt det ikke plager de så mye som det høres ut som, så ikke tenk så mye på det.

jeg var osgå veldig plaget av brystspreng! Hadde så masse melk. De første to-tre ukene mått ejeg pumpe ut det verste for at han i det hele tatt skulle få tak på puppen! Man øker ikke melkemengden med å pumpe litt bare (det verste sprenget slik at det ikke er så vundt og hardt) men ikke tøm puppen, da opprettholder man eller øker mengden..Tenker du snart automatisk får mindre melk altså, er rundt den tida det regulerer seg så det passer ditt barns behov!

Lykke til og kos deg denne tida:) Det er slitsomt, men plutselig er poden blitt så stor:)

- Vi begynte med vippestol i liggende stilling da han var ca en måned. Har Reflex, og er helt grei, han ligger/ sitter fint i den...Men når de er så små kan de like godt ligge på noe mykt på gulvet, for de beveger seg ikke noe særlig...Værre når de begynner å snu seg fra rygg til mage og ikke klarer å snu seg tilbake :)

- Hikking er helt normalt..Kan jo være plagsomt over tid, men ingenting du kan gjøre med det...

- Håndmelk litt når du har skikkelig spreng, for eksempel i dusjen... Ikke pump, for da øker du melkemengden...

Heisann!

Vi begynte å bruke vippestolen vår ganske tidlig. Hun satt i den noen ganger når jeg var i dusjen f eks. Har Babybjørn sin, og den kan legges helt ned. Den er bare helt genial syns jeg!! Jenta vår elsker å sitte i den, og nå brukes den når hun skal ha grøt.

Har kjøpt Chicco look lx på tilbud på Babyshop (kr 350,-). Kjempefornøyd. God polstring, og ekstra hodestøtte for de helt små. Kan sette på støtte så den ikke vipper. Kan legges helt ned. Lillegutt har ligget og sovet i den på bordet når vi har spist ute.

Når det gjelder hikking, så hikket han mye i starten. Virket ikke som han gjorde seg noe av det. Det har avtatt nå. Han hikket ekstremt mye i magen også.

Brystspreng var verst for meg i begynnelsen. Det er ikke så ille nå.

Lykke til i en koselig og krevende tid!

Annonse

Dere putter jo babyen i bilsete så jeg ser ikke problemet med å begynne tidlig med vippestol, min var 4 uker når han fikk prøve ut litt den kick and play saken fra ficher price. fikk prøve 54 min av gangen også okte vi med ett minutt daglig til han var 6 uker ca og så satt han i 20 min, og det er jo så lenge de kan sitte i bilstol og den er mye rettere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...