Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg med gode "unskyldninger"?

Anbefalte innlegg

Denne ganger har vi bestemt oss for at ingen skal vite at vi skal tilbake!

(De som viste det sist laget så mye tull.)

Men hvordan i all verden skal vi greie å snike oss avgårde uten at de skjønner?

Til familie er enkelt; vi skal på ferie. Vi elsker å dra på småturer utenom ferien, så det er ikke noe problem.

Men hva med jobben? Jeg blir jo sm, så tenkte jeg skulle si at jeg skal opp til kontroll eller noe sant.

Men.... Hva er god grunn til å måtte reise til et helt annet sykehus når vi har et stort et her? Samt at det ikke kan være noe alvorlig, noe som kan gjøre meg mindre aktuell som vikar. Helst noe de ikke spørr om i ettertid. Jeg glemmer veldig fort!

Fortsetter under...

Det holder å si at du er syk. INGEN har krav på å vite hva som feiler deg. Selv ringte jeg til jobben kvelden før og sa at jeg følte meg dårlig og kunne komme påfølgende dag. Blank løgn men det driter jeg i!

Den andre gangen leverte jeg bare en sykemelding. De har ingen rett til å spørre hvorfor den kommer fra et annet sykehus enn det lokale.

Hei,jeg skal også på kontroll på et annet sykehus enn det vi har her i nærheten.Men jeg kommer til å si en uke i forveien,at den datoen skal jeg på sykehuset å ta noen prøver og blir borte hele dagen.

Mer trenger de ikke vite.Lykke til!

Jeg jobber med lønn/personal og vi som tar imot sykemeldingen har ingen rett i å vite hva som er grunnen. Jeg har satt meg opp på ferie den uken i høst jeg skal ta ut og sette inn egg. Jeg har sagt tll sjefen min at jeg kommer med sykemelding noen av dagene, men setter opp ferie slik at de andre ikke merker noe. Men setter du opp ferie så må du si ifra til sjefen før pga det kan være du ikke fåri gjen feriedager - vi må iallefall være sykemeldt over 6 dager før vi får igjen ferie.

Annonse

Hei

Hva med å si at du skal ha et lite inngrep, ikke noe alvorlig men viktig å få sjekket ut... litt blabla.. ikke nødvendig å si noe mer enn det.. hvis du får sykemelding for noen dager/uker. Og hvis noen spør og graver si bare at du ikke ønsker å utdype det nærmere.

Å ligge lavt er en kunst.

Lykke til

Hei!

Kan du ikke si at du skal fjerne en føflekk, eller no. Det er jo endel som gjør det nå, iallefall har jeg vært borti flere. Og ingen har spurt de noe mer... Og da kan du jo eventuelt si at du har fått time på det annet sykehus tidligere enn det du kunne få på ditt lokal-sykehus....hvis du vil utdype det mener jeg...

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...