Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Har hatt noen sterke drag nederste del av magen. Kjennes ut som sammentrekninger fra navlen og bak til "der ryggen skifter navn". Babyen ligger med hodet godt nede, og er i posisjon til å føde. Litt over to uker til termin. Har hatt smertefrie kynnere lenge i sv.sk., men dette kjennes ut som noe annet. Ikke smertefullt, men mer ubehagelig vil jeg si.
-Juno- Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Kan hende det er rier du har ja! Rier kjennes som mens murringer og eller vondt i nedre del av ryggen. Også av og til nedover i rompe og ben. Akkurat som tak liksom. Trenger ikke være vondt, kan og bare være ubehagelig eller at det kjennes at det er noe som skjer, liksom. Vanskelig å forklare! Det er så forskjellig fra person til person, og gang til gang også. Selv har jeg kjent tak i korsryggen, og hatt mens murringer en del. Innbiller meg at det er modning på gang:-) Har termin om 10 dager. Jordmor trodde jeg hadde modningsrier. Skal sjekke på onsdag når jeg skal på kontroll, tenkte jeg. (Dette er min andre fødsel jeg skal gjennom)
mortiltreskjønnegutter Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 Ikke så veldig lett å forklare, men det er vondt....;-) Når riene begyner så kjenner jeg vondt som bygger seg opp fra nedre del av magen på en måte. Da må jeg liksom strekke meg bakover og konsentrere meg på å bare la det gå over, puster litt og teller. Men rier er forskjellige fra person til person...
Gjest Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 mine kjenntes ut som AUAUAUAU...... skikkelige menssmerter, så måtte jeg stoppe opp når ddet tok tak. jeg kjente det mest i magen,en halv time før jeg fikk presse kom smertene i ryggen også..
Rut Bram Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 Hmm, tror det varierer litt fra person til person. Min erfaring er at kynnerne blir sterkere jo nærmere termin en kommer. Jeg har nå kynnere som i perioder kan komme regelmessig, og som er ubehagelige, men ikke direkte vonde, men på en måte "vondere" enn tidligere i svangerskapet (er nå 30+5). Rier derimot, er SKIKKELIG vonde, sånn at man må "puste" seg igjennom dem. Det strammer på samme måten som kynnere, bare enda mye sterkere og vondere. Det er vel sånn, at når du får rier, så bare vet du at det er det det er. Hvis du er i tvil, så er det sannsynligvis bare sterke kynnere. Det er ihvertfall min tolkning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå