Gå til innhold

Desember: MAT.....

Frøken Pimpernell

Anbefalte innlegg

Hordan ser deres "matplan" ut?

Hva gir dere til frokost, lunsj, middag og kvelds...Og evt. mellom måltider???

Min har såvidt begynt å like brød og middagsglass, så her har det bare gått i grøt og melk + litt barne youghurt ,banan/avocado til mellom måltid....

Er bare litt nyskjerrig på hvordan dere gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ingen plan enda da jeg fremdeles sliter med å få i henne mat. Hvor lang tid har du mellom måltidene og når gir du mellommåltid?

Alle råd og tips tas imot med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir grøt når han står opp og så ca en time etterpå får han 100-150 ml melk,gir mellommåltid i ett tiden og melk igjen tre.

200 ml melk kl seks,grøt kl halv åtte og 100 ml melk før sengetid.

Nå når det har vært så varmt, har han nesten ikke ville hatt noenting.... og selvsagt får han mye vann eller slik baby eplejuice blandet med vann :)

Men nå så tenkte jeg å gi middagsglass sånn i tre-fire tiden og kanskje bytte frokost grøten ut med brødskive....

Må vel bare prøve meg litt fram her :)

Derfor håper jeg mange skriver hva de gjør,for å få litt tips!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått litt på halv tolv i ferien, men stort sett får even pupp på sengekanten når han våkner 6 eller 7. Så får han grøt et par timer senere, banan eller annen frukt eller bare pupp til lunch, middagsglass i 3-tida og grøt til kvelds i 6-7 tida. Vann innimellom når det er varmt. På dager der vi bare er på farten, så blir det ofte litt mer pupping enn fast føde, men ser at han holder ikke så lenge på natta da, så han krever nok mer og mer mat nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo døgnet snudd litt på, så tidene varierer nok litt fra dere andre.

Som regel står vi opp 9-9.30 og da får han pupp før vi står opp. Grøt ca 10.30. Pupp før han sovner ca 13.00. Middag ca 15-15.30. Pupp før han sovner igjen ca 16.30. Grøt igjen ca 21 og pupp før han sovner i 23 tiden. Han får gjerne fruktpuré til grøten eller i grøten. Vann til alle måltider. Nå i varmen har han hatt litt lite lysst på grøt, så da har han fått skive med banan eller leverpostei til frokost og kvelds. Får smake på vår mat også, når det er noe han kan få. Pupper gjerne 3 ganger om natta og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her får hun pupp når hun våkner ca kl 8, grøt i 10-11 tiden, litt pupp rundt 12 (sovetid), vann fram til neste måltid som er ca mellom 14 og 16 en gang. da er det middagsglass. spiser som regel nesten en hel. litt pupp og vann mellom dette og neste måltid som er grøt som spises kl 19 ca. så er det sovetid, da sovner hun til puppen, noe som egentlig er litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får hun melk kl 07.30 når hun våkner, grøt kl 09.00, kl 12 er det brødskive og frukt også kl 19-19.30 er det grøt og 200ml melk. Får vann til alt maten. Sover fra 20-20.30 og til morgenen starter kl 07.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her serveres det :) :

pupp når hun våkner, så grøt til frokost etter ei stund. til lunch blir det pupp og frukt, middagsmat i tre tiden, og grøt til kvelds. gir pupp innimellom hvis hun vil ha det. Drikker en del vann til måltidene og litt utenom. bruker å gi litt sviskesaft til frokosten for hun blir fort hard i magen. hun eeeeeelsker den så det er vanskelig å begrense henne der da...hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...