Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde ikke dåp. Om min sønn en gang skal døpes så skal han jammen få bestemme om han vil dette selv.

Ser heller ikke vitsen med navnefest. Om foreldre vil ha en fest for barnet så gjerne det, men selve navnefesten ser jeg ikke vitsen med. For meg er det mer en fest hvor man ønsker dåpsgaver, men ikke gidder å ha dåp. Var invitert til en slik navnefest en gang, og det var neste ekkelt å være der. Var jo helt lik en dåpfest. På kortene og sølv sto det også til dåpsbarnet.

Men 1-årsdagen feiret vi stort:)

Vi har heller ikke doept eller hatt navnfest, men det er fordi vi er i utlandet...Saa naar vi skal hjemmom saa blir det daap her..Hehe, lille gutten tasser selv frem og blir doept!!

Jeg er av den oppfatning av at det er lettere for de aa velge vekk noe naar de er 15 enn aa faktisk doepe seg naar de er 15 hvis de vil ha kristelig konf.

Annonse

Det er sikkert sant. Men ser mine barn seg som kristen i konfirmasjonsalderen saa tror ikke jeg det er noe problem aa døpe seg for saa aa konfirmere seg. Vil iallefall ikke ta valget for de naar de er smaa. Naa er ikke jeg medlem av statskirka eller da og far er utenlandsk.

Hvor bor du i utlandet da?

Hadde ingen av delene. Ble galt og døpe når jeg vet vi ikke kommer til å oppdra barnet kristent. Greier ikke stå i kirka og lyve til presten.

Navnefest ser jeg ikke helt det store med. Vi er en liten familie og jeg reise rundt til alle så de fikk treffe ham. Gaver fikk han og :)

Hadde vi hatt hele slekta på en plass slik at vi kunne ha navnefest uten å måtte frakte rundt på masse gamle tanter og sørge for overnatting for en haug med folk, hadde vi nok hatt det. Men synes det ble litt for mye strev for et selskap.

Annonse

Vi har ikke hatt noe enda. Jenta er ca 3 1/2 måned og vi har bare funnet ut at vi ikke vil døpe. Kanskje blir det navnefest, da skal vi invitere bare de aller nærmeste. Det er fint å gjøre stas på babyen synes jeg og at familien kan treffes, men for min del er det ikke nødvendig med en seremoni. Så vi får se hva det blir til i løpet av høsten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...