Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert på denne graviditeten?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere hadde hatt en livssituasjon som dette:

*Har to barn på 4 år og 6 mnd fra før.

*Har ingen utdannelse

*Er under 25 år

*Har psykiske problemer (personlighetsforstyrrelse, mulig add, angst og depresjoner)

*Har samboer med 100% fast jobb, men er borte fra hjemmet mye.

Vet ikke om jeg er gravid enda altså, men muligheten er der...

Er redd et barn til vil gå utover kvaliteten på omsorgen dems..Tror ikke jeg vil klare det med mitt utgangspunkt..Sliter for mye til tider nå også..

Ville dere vurdert abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvfølgelig noe du og samboer må avgjøre.. Om dere ikke føler at dere vil klare det så er det ingen som har noe med det..

Men jeg hadde ikke gjort det.

For å si det sånn, jeg har slitt med psykiske problemer selv. Og noen ganger blir hverdagen tøffere enn andre ganger. Men med samarbeid så funker det fint her. Men jeg er ikke i din situasjon..

Ønsker deg bare lykke til jeg..=) Var ikke til hjelp heller ser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville nok vurdert abort da!men det er meg...kommer an på ditt syn på og forhold til abort selvfølgelig!men min mening er at man skal ikke sette barn til verden for enhver pris. man skal kunne vite med seg selv at man kan gi barnet en trygg og god oppvekst, og at du selv kan klare det!men har du vurdert å få hjelp til de problemene du sliter med i dag?

håper du kommer frem til en løsning som er god for deg og samboeren!

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg si noe som garantert får sinte reaksjoner;

men jeg skjønner ikke hvordan det går an å bare drive å bli gravid for så å vurdere abort. En gang er selvfølgelig greit, alle har uhell, men gjentatte ganger er helt forkastelig! Jeg har en venninne som har tatt abort 3 ganger og jammen ble hun ikke gravid igjen under ett år etter siste aborten igjen. Hun valgte da å beholde barnet men levde som før og drakk litt alkohol titt og ofte. Det var da ikke hennes feil at hun ble gravid???

Jeg blir faktisk forbannet når jeg hører sånne tankeløse utsagn fra jenter, og denne venninna er nærmere 30!

Nå var ikke dette ment til hovedinnlegger altså; jeg forstår at du har det vanskelig. Men hvorfor er du ikke mer forsiktig med prevensjon når du har et barn på 6 mnd?

Det er mange som sliter med psykiske problemer, men det er ingen grunn til å si fra seg alt ansvar. På den andre siden; tror du at barnet ditt får et verre liv pga din psykiske situasjon er det kanskje bedre å ta abort enn at barnet vokser opp og har det grusomt. Jeg har selv en mor som hater unger og har en sånn "ikke min feil at jeg ble gravid"-holdning. Jeg har hele livet fått høre at jeg er uønsket osv osv.

Nå er det ikke meningen å sammenligne deg med min mor heller, jeg er sikker på at du er snill og overhodet ikke like egoistisk som henne.

Dette innlegget ble litt tvetydig og tullete, jeg vet egentlig ikke hva jeg vil si. Men tenk deg godt om, og er du ikke gravid så begynn snarest med prevensjon. Abort er ikke et prevensjonsmiddel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Setter pris på det!!

Jeg er egentlig imot abort, så det er så vanskelig å vite...Vet jo ikke om jeg er gravid enda heller..Men er 4 dager over, småkvalm, metallsmak i munnen, ikke oppblåst i magen som jeg pleier å bli før mens, småsvimmel osv. Føler på meg at jeg har noe inni magen..

Burde vel tatt en test snart, men utsetter det litt. Kanskje mensen kommer..Kan kanskje ikke stole 100% på syklusen så kort tid etter fødsel?

Vil såklart ha hjelp for problemene mine..Sitter nå og tenker på om det hadde gått hvis jeg fikk oppfølging, samtaler, støtte og råd fra det offentlige. Noen som vet hvordan mulighetene for det er her i landet?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil råde deg til å ta en tur til legen din, h*n vil kunne gi deg råd og informasjon så du kan lettere ta et valg. Det finnes støttegrupper som hjelper kvinner som er i tvil om de vil beholde barnet eller ikke, kasnkje du kunne kontaktet de. De vet nok mye mer om problemstillingen og hvilke rettiheter du har til hjelp enn det jeg gjør:)

Kommer ikke på hva den organisasjonen som hjelper med abortspm, men kasnkje noen andre vet:)

5+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...