Gå til innhold

Må babyen rape etter et måltid?

Anbefalte innlegg

Jeg er nybakt mor, og er til tider "redd" for å løfte babyen min. Jeg føler fortsatt ikke at jeg har helt kontroll når jeg løfter henne opp mot skulderen for å rape. Ofte gjør hun det ikke heller når vi først løfter henne opp. Hvor viktig er det at hun raper? Det virker ikke som om hun har problemer med luft i magen pga det...

Fortsetter under...

Det kan være lurt å ta opp babyen for en rap hver gang den ammes. Men, så lenge hun ikke plages av luft er det jo ikke så farlig om det ikke skjer hver gang.

Siden hun ikke raper hver gang kan det være at hun rett og slett svelger lite luft mens hun spiser. Hvis du syns det er litt ekkelt å løfte henne opp på skulderen kan du legge henne på magen og stryke henne over ryggen. Pleier å få ut evnt raper.

Jeg var ikke nøye med at jenta mi skal rape etter hvert måltid. Spesielt ikke de første ukene, da hun var så lealaus. Greiere når de er stødigere å holde. På natt måltidene sovner hun/vi uten rap, og hun har ingen plager av det. Det er bare å prøve deg frem, men jeg tror ikke det er superviktig at de skal rape.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...